Determination of Impact Strength of Recycled Plastic Reinforced with Glass Fibers for the Purpose of the Plastic Railway Sleeper Development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00300646" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00300646 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Stanovení rázové houževnatosti recyklovaného plastu vyztuženého skelným vláknem za účelem vývoje železničního pražce
Original language description
Plasty a kompozity s plastovou matricí jsou užívané jak ve stavebním průmyslu, tak i v železničním stavitelství, kde by mohly být využity jako alternativní materiál pro výrobu železničních pražců a mostnic. Vhodný materiál pro jejich výrobu by měl vykazovat odolnost vůči cyklickému zatěžování, odolnost vůči mechanickému namáhání, a měl by umožňovat instalaci v železniční trati. Tento článek se zabývá posouzením zvoleného recyklovaného plastu na základě rázové houževnatosti stanovené metodou Charpy. V rámci výroby recyklovaného plastu byl proveden experiment s vyztužením plastu krátkými skelnými vlákny. Zkušební tělesa byla připravena ve dvou sadách a to bez výztuže a s výztuží. Tyto dvě sady se dále lišily na základě kondicionace. Hlavním výstupem článku je posouzení zvoleného recyklovaném plastu vzhledem k možné výrobě plastových pražců založené na dosažené rázové houževnatosti. Dále pak zhodnocení vlivu vyztužení skelnou výztuží. Výsledky rázové houževnatosti jsou porovnané s výsledky dosaženými u výrobců železničních pražcových podpor z plastu v zahraničí.
Czech name
Stanovení rázové houževnatosti recyklovaného plastu vyztuženého skelným vláknem za účelem vývoje železničního pražce
Czech description
Plasty a kompozity s plastovou matricí jsou užívané jak ve stavebním průmyslu, tak i v železničním stavitelství, kde by mohly být využity jako alternativní materiál pro výrobu železničních pražců a mostnic. Vhodný materiál pro jejich výrobu by měl vykazovat odolnost vůči cyklickému zatěžování, odolnost vůči mechanickému namáhání, a měl by umožňovat instalaci v železniční trati. Tento článek se zabývá posouzením zvoleného recyklovaného plastu na základě rázové houževnatosti stanovené metodou Charpy. V rámci výroby recyklovaného plastu byl proveden experiment s vyztužením plastu krátkými skelnými vlákny. Zkušební tělesa byla připravena ve dvou sadách a to bez výztuže a s výztuží. Tyto dvě sady se dále lišily na základě kondicionace. Hlavním výstupem článku je posouzení zvoleného recyklovaném plastu vzhledem k možné výrobě plastových pražců založené na dosažené rázové houževnatosti. Dále pak zhodnocení vlivu vyztužení skelnou výztuží. Výsledky rázové houževnatosti jsou porovnané s výsledky dosaženými u výrobců železničních pražcových podpor z plastu v zahraničí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník konference Nanomateriály a nanotechnologie ve stavebnictví 2016
ISBN
978-80-01-05977-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
8-15
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 15, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—