All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Load Carrying Capacity of a Hollow Core Slab Panel Made of HPC

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00302432" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00302432 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zatížitelnost dutinového panelu z HPC

  • Original language description

    Provizorní most byl navržen z vylehčené desky z UHPC. Důležitou součástí hlavní nosné konstrukce mostu je mostovka.. Její průřez s poměrně velkými otvory by mohl být určující pro zatížitelnost celé konstrukce v příčném směru. Z tohoto důvodu byla zatížitelnost desky ověřena experimentálně. Pro tento účel byly vyrobeny tři modely dutinové desky v měřítku 1: 1. Ve srovnání s původní mostovkou byla šířka těchto modelů zredukována, ale tloušťky desky a geometrie otvorů zůstala nezměněna. Na modelech byly provedeny zkoušky čtyřbodovým a tříbodovým ohybem, stejně jako zkoušky odolnosti na protlačení. Výsledky experimentů byly zpracovány a vyhodnoceny. Dále byly vytvořeny matematické modely pro nelineární analýzu FEM softwaru ATENA. V příspěvku jsou popsány zejména experimentální ULS testy, ale také modely pro nelineární analýza metodou konečných prvků, jakož i další podrobnosti jako např. postup výroby prvků.

  • Czech name

    Zatížitelnost dutinového panelu z HPC

  • Czech description

    Provizorní most byl navržen z vylehčené desky z UHPC. Důležitou součástí hlavní nosné konstrukce mostu je mostovka.. Její průřez s poměrně velkými otvory by mohl být určující pro zatížitelnost celé konstrukce v příčném směru. Z tohoto důvodu byla zatížitelnost desky ověřena experimentálně. Pro tento účel byly vyrobeny tři modely dutinové desky v měřítku 1: 1. Ve srovnání s původní mostovkou byla šířka těchto modelů zredukována, ale tloušťky desky a geometrie otvorů zůstala nezměněna. Na modelech byly provedeny zkoušky čtyřbodovým a tříbodovým ohybem, stejně jako zkoušky odolnosti na protlačení. Výsledky experimentů byly zpracovány a vyhodnoceny. Dále byly vytvořeny matematické modely pro nelineární analýzu FEM softwaru ATENA. V příspěvku jsou popsány zejména experimentální ULS testy, ale také modely pro nelineární analýza metodou konečných prvků, jakož i další podrobnosti jako např. postup výroby prvků.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    JM - Structural engineering

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2016

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů