Load Carrying Capacity of a Hollow Core Slab Panel Made of HPC
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00302432" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00302432 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zatížitelnost dutinového panelu z HPC
Original language description
Provizorní most byl navržen z vylehčené desky z UHPC. Důležitou součástí hlavní nosné konstrukce mostu je mostovka.. Její průřez s poměrně velkými otvory by mohl být určující pro zatížitelnost celé konstrukce v příčném směru. Z tohoto důvodu byla zatížitelnost desky ověřena experimentálně. Pro tento účel byly vyrobeny tři modely dutinové desky v měřítku 1: 1. Ve srovnání s původní mostovkou byla šířka těchto modelů zredukována, ale tloušťky desky a geometrie otvorů zůstala nezměněna. Na modelech byly provedeny zkoušky čtyřbodovým a tříbodovým ohybem, stejně jako zkoušky odolnosti na protlačení. Výsledky experimentů byly zpracovány a vyhodnoceny. Dále byly vytvořeny matematické modely pro nelineární analýzu FEM softwaru ATENA. V příspěvku jsou popsány zejména experimentální ULS testy, ale také modely pro nelineární analýza metodou konečných prvků, jakož i další podrobnosti jako např. postup výroby prvků.
Czech name
Zatížitelnost dutinového panelu z HPC
Czech description
Provizorní most byl navržen z vylehčené desky z UHPC. Důležitou součástí hlavní nosné konstrukce mostu je mostovka.. Její průřez s poměrně velkými otvory by mohl být určující pro zatížitelnost celé konstrukce v příčném směru. Z tohoto důvodu byla zatížitelnost desky ověřena experimentálně. Pro tento účel byly vyrobeny tři modely dutinové desky v měřítku 1: 1. Ve srovnání s původní mostovkou byla šířka těchto modelů zredukována, ale tloušťky desky a geometrie otvorů zůstala nezměněna. Na modelech byly provedeny zkoušky čtyřbodovým a tříbodovým ohybem, stejně jako zkoušky odolnosti na protlačení. Výsledky experimentů byly zpracovány a vyhodnoceny. Dále byly vytvořeny matematické modely pro nelineární analýzu FEM softwaru ATENA. V příspěvku jsou popsány zejména experimentální ULS testy, ale také modely pro nelineární analýza metodou konečných prvků, jakož i další podrobnosti jako např. postup výroby prvků.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů