Characteristics of SMA mixtures with various possibilities of their improvement by a chemical additive or fibers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F16%3A00306830" target="_blank" >RIV/68407700:21110/16:00306830 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Charakteristiky asfaltových směsí typu SMA s různými možnostmi zlepšení chemickou přísadou či vlákny
Original language description
Asfaltový koberec mastixový (SMA) je používán v obrusných vrstvách vozovek s vysokým dopravním zatížením, především na dálnicích a rychlostních silnicích. Jedná se o směsi s přerušenou čárou zrnitosti a vysokým obsahem zpravidla polymerem modifikovaného asfaltového pojiva. V rámci výzkumu, který byl proveden na ČVUT v Praze, byl do směsi SMA 11S použit nový typ celulózového vlákna. Toto vlákno v kombinaci s dalšími testovanými modifikačními přísadami by mělo zlepšovat deformační vlastnosti směsí, jako např. modul tuhosti. Některé varianty směsí byly vyrobeny s přidáním 10 % nebo 30 % asfaltového R-materiálu. Tento výzkum prokázal použitelnost nového typu vlákna, i přestože některé vlastnosti dosáhly mírně nižší hodnot. Na druhou stranu aplikace R-materiálu měla zpravidla pozitivní vliv především na tuhost a odolnost vůči trvalým deformacím, což bylo očekáváno kvůli zestárlému asfaltového pojivu v R-materiálu. Přidání R-materiálu nemělo vliv na nízkoteplotní vlastnosti směsí.
Czech name
Charakteristiky asfaltových směsí typu SMA s různými možnostmi zlepšení chemickou přísadou či vlákny
Czech description
Asfaltový koberec mastixový (SMA) je používán v obrusných vrstvách vozovek s vysokým dopravním zatížením, především na dálnicích a rychlostních silnicích. Jedná se o směsi s přerušenou čárou zrnitosti a vysokým obsahem zpravidla polymerem modifikovaného asfaltového pojiva. V rámci výzkumu, který byl proveden na ČVUT v Praze, byl do směsi SMA 11S použit nový typ celulózového vlákna. Toto vlákno v kombinaci s dalšími testovanými modifikačními přísadami by mělo zlepšovat deformační vlastnosti směsí, jako např. modul tuhosti. Některé varianty směsí byly vyrobeny s přidáním 10 % nebo 30 % asfaltového R-materiálu. Tento výzkum prokázal použitelnost nového typu vlákna, i přestože některé vlastnosti dosáhly mírně nižší hodnot. Na druhou stranu aplikace R-materiálu měla zpravidla pozitivní vliv především na tuhost a odolnost vůči trvalým deformacím, což bylo očekáváno kvůli zestárlému asfaltového pojivu v R-materiálu. Přidání R-materiálu nemělo vliv na nízkoteplotní vlastnosti směsí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JM - Structural engineering
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA04031328" target="_blank" >TA04031328: Recycling of stone mastic asphalts and development of special celullose fibres for this type of asphalt mixtures</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Dopravné stavby a dopravné inžinierstvo ako systémové riešenie
ISBN
978-80-89565-27-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
206-216
Publisher name
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Place of publication
Bratislava
Event location
Jasná, Nízké Tatry
Event date
Nov 14, 2016
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—