PRACTICAL APPLICATION OF ACQUIRED KNOWLEDGE IN MODELING SHELL STRUCTURE OF SECURING AND SUBSEQUENT TUNNELING ON THE WESTERN PORTAL OF POVAŽSKÝ CHLMEC TUNNEL
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00309480" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00309480 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PRAKTICKÁ APLIKACE ZÍSKANÝCH POZNATKŮ PŘI MODELOVÁNÍ KONSTRUKCE ŽELVY PRO BEZPEČNÉ ZAJIŠTĚNÍ A NÁSLEDNOU RAŽBU V OBLASTI ZÁPADNÍHO PORTÁLU TUNELU POVAŽSKÝ CHLMEC
Original language description
Dvoutubusový tunel Považský Chlmec délky cca 2,2 km tvoří významnou část technicky náročného úseku Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) budoucí dálnice D3 na Slovensku. Trasa tvoří západní obchvat města Žilina. Ražba v území s flyšovým vývojem představuje pro projektanta i zhotovitele tunelu řešení mnoha složitých geotechnických úloh. Jednou z nich je i technické řešení stavební jámy západního portálu tunelu, která byla s ohledem na předpokládaný postup výstavby klíčová s ohledem na dodržení harmonogramu výstavby. Soutěž byla vypsána a realizace probíhá v režimu „Navrhni a postav“ (Design and Build) s určením smluvních podmínek podle žluté knihy FIDIC, což projektantovi a zhotoviteli umožňuje, v rámci podmínek definovaných v zadávací dokumentaci, provést optimalizaci technického řešení. Omezený zábor pozemků, napjaté termíny smluvních milníků výstavby a složitost inženýrsko-geologických podmínek v dané lokalitě vedly projektanta a zhotovitele z firmy HOCHTIEF CZ a. s. ke změně koncepce zajištění stability stavební jámy západního portálu a pozdější ražby tunelu oproti původnímu návrhu z předchozího stupně dokumentace. Po zvážení všech možností bylo rozhodnuto o použití metody želva.
Czech name
PRAKTICKÁ APLIKACE ZÍSKANÝCH POZNATKŮ PŘI MODELOVÁNÍ KONSTRUKCE ŽELVY PRO BEZPEČNÉ ZAJIŠTĚNÍ A NÁSLEDNOU RAŽBU V OBLASTI ZÁPADNÍHO PORTÁLU TUNELU POVAŽSKÝ CHLMEC
Czech description
Dvoutubusový tunel Považský Chlmec délky cca 2,2 km tvoří významnou část technicky náročného úseku Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno) budoucí dálnice D3 na Slovensku. Trasa tvoří západní obchvat města Žilina. Ražba v území s flyšovým vývojem představuje pro projektanta i zhotovitele tunelu řešení mnoha složitých geotechnických úloh. Jednou z nich je i technické řešení stavební jámy západního portálu tunelu, která byla s ohledem na předpokládaný postup výstavby klíčová s ohledem na dodržení harmonogramu výstavby. Soutěž byla vypsána a realizace probíhá v režimu „Navrhni a postav“ (Design and Build) s určením smluvních podmínek podle žluté knihy FIDIC, což projektantovi a zhotoviteli umožňuje, v rámci podmínek definovaných v zadávací dokumentaci, provést optimalizaci technického řešení. Omezený zábor pozemků, napjaté termíny smluvních milníků výstavby a složitost inženýrsko-geologických podmínek v dané lokalitě vedly projektanta a zhotovitele z firmy HOCHTIEF CZ a. s. ke změně koncepce zajištění stability stavební jámy západního portálu a pozdější ražby tunelu oproti původnímu návrhu z předchozího stupně dokumentace. Po zvážení všech možností bylo rozhodnuto o použití metody želva.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník příspěvků 22. mezinárodního semináře Zpevňování, těsnění a kotvení horninového masivu a stavebních konstrukcí 2017
ISBN
978-80-248-4014-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
30-38
Publisher name
Fakulta stavební, Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
Feb 16, 2017
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—