System of propless formwork for small-span slab bridges
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F17%3A00312893" target="_blank" >RIV/68407700:21110/17:00312893 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0030/uv030918.pdf" target="_blank" >http://spisy.upv.cz/UtilityModels/FullDocuments/FDUM0030/uv030918.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Systém bezstojkového bednění pro deskové mosty malého rozpětí
Original language description
Bezstojkové bednění je tvořeno železobetonovými filigránovými panely a ocelovým vzpínadlem. Panely jsou na vnější straně opatřeny bočnicemi. Vyvinutý systém umožňuje zbudovat deskový most s malou konstrukční výškou bez nutností podpírání bednění o terén. To může být výhodné například v následujících případech: nemožnost omezit provoz pod budovanou konstrukcí, velká hloubka překlenované překážky, neúnosnost podloží (např. dno vodního toku se silnou vrstvou naplavenin) nebo problematické majetkoprávní vztahy k pozemku pod budovaným mostem. Systém je využitelný při výstavbě nebo rekonstrukci deskových mostů malého rozpětí. Zvláště vhodný je pro prefamonolitické deskové mosty pozemních komunikací s přímo pojížděnou mostovkou. Dále jej lze využít například při výstavbě nebo rekonstrukci silničních nebo železničních přejezdů vedoucích nad frekventovanými pozemními komunikacemi, kde není možno dlouhodobě omezit provoz.
Czech name
Systém bezstojkového bednění pro deskové mosty malého rozpětí
Czech description
Bezstojkové bednění je tvořeno železobetonovými filigránovými panely a ocelovým vzpínadlem. Panely jsou na vnější straně opatřeny bočnicemi. Vyvinutý systém umožňuje zbudovat deskový most s malou konstrukční výškou bez nutností podpírání bednění o terén. To může být výhodné například v následujících případech: nemožnost omezit provoz pod budovanou konstrukcí, velká hloubka překlenované překážky, neúnosnost podloží (např. dno vodního toku se silnou vrstvou naplavenin) nebo problematické majetkoprávní vztahy k pozemku pod budovaným mostem. Systém je využitelný při výstavbě nebo rekonstrukci deskových mostů malého rozpětí. Zvláště vhodný je pro prefamonolitické deskové mosty pozemních komunikací s přímo pojížděnou mostovkou. Dále jej lze využít například při výstavbě nebo rekonstrukci silničních nebo železničních přejezdů vedoucích nad frekventovanými pozemními komunikacemi, kde není možno dlouhodobě omezit provoz.
Classification
Type
F<sub>uzit</sub> - Utility model
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Patent/design ID
30918
Publisher
CZ001 -
Publisher name
Industrial Property Office
Place of publication
Prague
Publication country
CZ - CZECH REPUBLIC
Date of acceptance
—
Owner name
ČVUT v Praze, Fakulta stavební
Method of use
A - Výsledek využívá pouze poskytovatel
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence