Development of precast concrete elements for airfield pavement
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00318175" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00318175 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah
Original language description
Řešený projekt se zabývá vývojem prefabrikovaných betonových dílců, které lze uplatnit pro výstavbu montovaných vozovek a letištních drah. V současné době tyto systémy v Evropě nenalézají příliš velké uplatnění. Pojezdové plochy velkých letišť bývají většinou tvořeny monolitickými vrstvami asfaltu, asfaltobetonu nebo samotného betonu. Mezi důvody vedoucími k upřednostnění monolitických vrstev před prefabrikovanými kryty patří jednodušší pracnost a výrobní technologie, větší pohodlnost jízdy a cena. Práce provedené v roce 2017 lze rozdělit do dvou částí. Úvodní část shrnuje veškeré poznatky o možnostech použití prefabrikovaných dílců, materiálových požadavcích, technických parametrech systémů, jejich vlastnostech, výrobě a možných problémech, které mohou nastat při jejich uplatnění v běžném provozu. Nedílnou součástí je výpis některých systémů používaných v zahraničí. Druhá část se zaměřuje na numerickou analýzu prefabrikovaných betonových dílců, u kterých se předpokládá možné využití pro konstrukci krytu montovaných letištních drah. Cílem numerické analýzy a studie jednotlivých prvků je vyhledat optimální tvarové řešené prefabrikovaného prvku určeného pro výstavbu montovaných letištních drah. Numerická simulace se provedla na nelineárním modelu, kterým lze popsat skutečné chování prefabrikovaných dílců. Na základě získaných výsledků z numerické simulace bylo navrženo optimální vyztužení.
Czech name
Vývoj prefabrikovaných dílců určených pro výstavbu montovaných letištních drah
Czech description
Řešený projekt se zabývá vývojem prefabrikovaných betonových dílců, které lze uplatnit pro výstavbu montovaných vozovek a letištních drah. V současné době tyto systémy v Evropě nenalézají příliš velké uplatnění. Pojezdové plochy velkých letišť bývají většinou tvořeny monolitickými vrstvami asfaltu, asfaltobetonu nebo samotného betonu. Mezi důvody vedoucími k upřednostnění monolitických vrstev před prefabrikovanými kryty patří jednodušší pracnost a výrobní technologie, větší pohodlnost jízdy a cena. Práce provedené v roce 2017 lze rozdělit do dvou částí. Úvodní část shrnuje veškeré poznatky o možnostech použití prefabrikovaných dílců, materiálových požadavcích, technických parametrech systémů, jejich vlastnostech, výrobě a možných problémech, které mohou nastat při jejich uplatnění v běžném provozu. Nedílnou součástí je výpis některých systémů používaných v zahraničí. Druhá část se zaměřuje na numerickou analýzu prefabrikovaných betonových dílců, u kterých se předpokládá možné využití pro konstrukci krytu montovaných letištních drah. Cílem numerické analýzy a studie jednotlivých prvků je vyhledat optimální tvarové řešené prefabrikovaného prvku určeného pro výstavbu montovaných letištních drah. Numerická simulace se provedla na nelineárním modelu, kterým lze popsat skutečné chování prefabrikovaných dílců. Na základě získaných výsledků z numerické simulace bylo navrženo optimální vyztužení.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH02010375" target="_blank" >TH02010375: Development of prefabricated parts intended for the construction of prefabricated airport runways</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů