Application of blended binders for concrete pavements with increased durability
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00326098" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00326098 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Použití směsných pojiv pro výstavbu cementobetonových krytů s prodlouženou trvanlivostí
Original language description
Technologie je založena na směsných pojivech pro cementobetonové kryty, kde se část portlandského cementu nahrazuje mletou granulovanou vysokopecní struskou. Přičemž je možné tyto dvě složky míchat a dávkovat jak v cementárně při výrobě směsného cementu, tak na betonárně při výrobě betonu. To přináší výhody pro pomalejší rychlost reakcí a tvrdnutí betonu, menší množství hydratačního tepla, dlouhodobý nárůst pevností, vyšší počáteční dotvarování a tudíž snížení množství mikrotrhlin během tvrdnutí. Tato technologie se využila pro betony spodní i horní vrstvy dvouvrstvého krytu na stavbě D1 0137 Přerov - Lipník nad Bečvou v délce cca 4 km.
Czech name
Použití směsných pojiv pro výstavbu cementobetonových krytů s prodlouženou trvanlivostí
Czech description
Technologie je založena na směsných pojivech pro cementobetonové kryty, kde se část portlandského cementu nahrazuje mletou granulovanou vysokopecní struskou. Přičemž je možné tyto dvě složky míchat a dávkovat jak v cementárně při výrobě směsného cementu, tak na betonárně při výrobě betonu. To přináší výhody pro pomalejší rychlost reakcí a tvrdnutí betonu, menší množství hydratačního tepla, dlouhodobý nárůst pevností, vyšší počáteční dotvarování a tudíž snížení množství mikrotrhlin během tvrdnutí. Tato technologie se využila pro betony spodní i horní vrstvy dvouvrstvého krytu na stavbě D1 0137 Přerov - Lipník nad Bečvou v délce cca 4 km.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TE01020168-062/2018
Numerical identification
TE01020168-062/2018
Technical parameters
Isotermální kalorimetrie při 20 C: uvolněné teplo ve 100 hodinách (t0=1h) standardního cementu CEM I 42,5R sc Mokrá 260 J/g, cementu s příměsí strusky 220 J/g. Ze směsného pojiva vyrobeny betony třídy C30/37 pro spodní i horní vrstvu. Použito na cca 4 km CBK D1 0137 v roce 2018.
Economical parameters
Odhadem lze určit, že pro cca 500 km provozovaných CBK v ČR se každý rok nemusí opravit 7,5 km, pokud se životnost CBK prodlouží o 15 let díky omezení mikrotrhlin. Tomu při spotřebě betonu 6,45 m3/m odpovídá přibližně 48 000 m3 betonu/rok a 18 500 tun cementu/rok. Cenu této výměny lze orientačně určit z OTSKP-SPK, 2018 pod položkou 587161 „Výměna poškozených CB desek za nevyztužené CB desky dvouvrstvé nekotvené“ 7990 Kč/m3, jako 380 mil. Kč/rok bez DPH. K ceně je nutné přičíst společenské dopady a újmy (kolony, výběrová řízení, soudní spory atd.).
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Web page
—