All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

erification od asphalt thin wearing course from asphalt concrete of SMA 8 NH type and binder course with stone mastic asphalt of SMA 22 L type using entirely elevated content of reclaimed asphalt

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00327559" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00327559 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Ověření asfaltového souvrství tenké obrusné vrstvy z asfaltového betonu typu SMA 8 NH a ložní vrstvy z mastixového koberce typu SMA 22 L s využitím výhradně vyššího podílu R-materiálu

  • Original language description

    Provedení praktického ověření nové technologie nízkoúdržbového asfaltového souvrství pro kryty vozovek s posouzením pomocí kontrolních zkoušek (včetně zkoušek funkčních) asfaltových směsí realizované opravy (výměny ložní a obrusné vrstvy) pozemní komunikace II/236 Kačice - Smečno, která je ve správě Středočeského kraje. Uplatněna byla nová směs typu SMA 22L pro ložní vrstvy a to s využitím 30 % a 50 % R-materiálu. Obrusnou vrstvu tvořila tenká asfaltová vrstva se sníženou hlučností, pro kterou se uplatnila asfaltová směsi SMA 8 NH respektující požadavky TP 259.

  • Czech name

    Ověření asfaltového souvrství tenké obrusné vrstvy z asfaltového betonu typu SMA 8 NH a ložní vrstvy z mastixového koberce typu SMA 22 L s využitím výhradně vyššího podílu R-materiálu

  • Czech description

    Provedení praktického ověření nové technologie nízkoúdržbového asfaltového souvrství pro kryty vozovek s posouzením pomocí kontrolních zkoušek (včetně zkoušek funkčních) asfaltových směsí realizované opravy (výměny ložní a obrusné vrstvy) pozemní komunikace II/236 Kačice - Smečno, která je ve správě Středočeského kraje. Uplatněna byla nová směs typu SMA 22L pro ložní vrstvy a to s využitím 30 % a 50 % R-materiálu. Obrusnou vrstvu tvořila tenká asfaltová vrstva se sníženou hlučností, pro kterou se uplatnila asfaltová směsi SMA 8 NH respektující požadavky TP 259.

Classification

  • Type

    Z<sub>tech</sub> - Verified technology

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/UH0113" target="_blank" >UH0113: Concept Prague</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    KP-DP01-002/2018

  • Numerical identification

    KP-DP01-002/2018

  • Technical parameters

    Cílem realizace bylo ověřit realizaci a funkčnost nízkoúdržbového asfaltového krytu, kde byla realizována kombinace asfaltové směsi nového typu SMA 22 L v ložní vrstvě s obrusnými vrstvami SMA 8 NH a BBTM 8 NH. V jednotlivých podúsecích bylo variantně použito 0 % až 30 % R-materiálu v ložní vrstvě a 0 % až 30 % R-materiálu v obrusné vrstvě. Oba typy směsi využívají PMB pojivo a jejich účelem je deklarovat parametry s vyšší trvanlivostí a životností.

  • Economical parameters

    Z hlediska ekonomických parametrů je třeba brát v potaz více aspektů. Asfaltová směs SMA 22L bude vždy mírně dražší než z hlediska použití identická směs ACL 22S. Rozdíl může činit 50-100 CZK/t. Obdobně bude vždy levnější použití asfaltové směsi ACO 11+ či ACO 11S v obrusné vrstva (z hlediska jednotkové ceny CZK/t), nicméně v tomto případě je třeba brát v potaz, že asfaltový beton ACO 11+ či S se realizuje vždy v tloušťkách 40-50 mm, zatímco asfaltové směsi typu BBTM 8 NH nebo SMA 8 NH se realizují v tloušťkách kolem 30 mm. U směsi SMA 22L je podobné hledisko životního cyklu konstrukční vrstvy. Při porovnání SMA 22L a tradiční ACL 22S je cena materiálu na jednu pokládku sice cca 5 % v neprospěch první varianty, z hlediska celkového životního cyklu lze ale docílit snížení celoživotních nákladů souvisejících s počáteční pokládkou a následnými výměnami na úrovni 20-30 %.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek

  • Web page