All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Structural solutions for the durability of bridges

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00328661" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00328661 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.cesti.cz" target="_blank" >http://www.cesti.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu

  • Original language description

    Navržená technologie je výsledkem aktivit výzkumného centra CESTI, konkrétně pracovního balíčku WP3 „Mosty – efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností“ a pod něj spadající aktivity 3.7 „Technické podmínky pro opravy a rekonstrukce mostů, vč. analýzy užitných vlastností, návrhové strategie a vyhodnocení nákladů při rekonstrukci“. Autory technologie je řešitelský tým z Fakulty stavební ČVUT v Praze, firem Pontex s.r.o., SMP CZ a.s., Eurovia CS, Skanska a.s., přičemž každý z týmu řešitelů se na vývoji, ověření a následném uplatnění podílel rovným dílem. Výzkumné práce směřující k vývoji a ověření technologie probíhaly v rámci schváleného Návrhu řešení projektu pro období 2016 – 2019, který je přílohou č. 5 Smlouvy o spolupráci a využití výsledků výzkumu, vývoje a inovací při řešení projektu TE01020168 „Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)“, která byla uzavřena dne 5. 3. 2013. Uplatnění technologie proběhlo v rámci výzkumné činnosti Fakulty stavební a současně v rámci experimentálních staveb společnosti Skanska, Eurovia CS, SPM CZ.

  • Czech name

    Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu

  • Czech description

    Navržená technologie je výsledkem aktivit výzkumného centra CESTI, konkrétně pracovního balíčku WP3 „Mosty – efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností“ a pod něj spadající aktivity 3.7 „Technické podmínky pro opravy a rekonstrukce mostů, vč. analýzy užitných vlastností, návrhové strategie a vyhodnocení nákladů při rekonstrukci“. Autory technologie je řešitelský tým z Fakulty stavební ČVUT v Praze, firem Pontex s.r.o., SMP CZ a.s., Eurovia CS, Skanska a.s., přičemž každý z týmu řešitelů se na vývoji, ověření a následném uplatnění podílel rovným dílem. Výzkumné práce směřující k vývoji a ověření technologie probíhaly v rámci schváleného Návrhu řešení projektu pro období 2016 – 2019, který je přílohou č. 5 Smlouvy o spolupráci a využití výsledků výzkumu, vývoje a inovací při řešení projektu TE01020168 „Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)“, která byla uzavřena dne 5. 3. 2013. Uplatnění technologie proběhlo v rámci výzkumné činnosti Fakulty stavební a současně v rámci experimentálních staveb společnosti Skanska, Eurovia CS, SPM CZ.

Classification

  • Type

    Z<sub>tech</sub> - Verified technology

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TE01020168V039

  • Numerical identification

    TE01020168V039

  • Technical parameters

    Ověřená technologie „Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu“ se skládá ze sady dílčích technických řešení, které byly v průběhu řešení projektu CESTI vyvinuty. Jde jmenovitě o: 1. skořepinový mostní nosník OMEGA, 2. prefabrikovaný nosník z UHPC jako náhrada tuhých vložek, 3. zábradelní panel z UHPC, 4. spřažené konstrukce z FRP a vysokohodnotného betonu, 5. přímo pojížděná mostovka z vláknobetonu, 6. prefabrikované panely tvořící mostovku pro spřažené mosty.

  • Economical parameters

    Každé dílčí řešení se vyznačuje kladným ekonomickým přínosem ve specifické oblasti. Úspora nákladů je především v podstatném snížení objemu vlastní konstrukce. Obecně se dá konstatovat, že dochází ke zmenšení objemu NK o cca o 2/3 menší, tedy cca 4 m3. Další úspora je v ušetření nákladů za menší zakládání objektů, rychlejší montáž a nižší náklady za jeřáby pro ukládání vlastního nosníku. Velkým přínosem podobných konstrukcí z UHPC bude kromě zlepšení životního a pracovního prostředí také zvýšení užitných vlastností a trvanlivosti, zvláště pak v podmínkách vysoce agresivního prostředí. Výsledně lze předpokládat, že v rámci celoživotního cyklu jsou uvedené konstrukce levnější cca o 10%. Při realizaci 20 mostů ročně s L-20m, kde budou aplikovány uvedené technologie, lze uvažovat při jednotkové ceně 40000 Kč/m2 o objemu výstavby 160 mil. Kč. To odpovídá ročné úspoře 16 mil. Kč.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT v Praze, Fakulta stavební

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page

    http://www.cesti.cz