Structural solutions for the durability of bridges
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00328661" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00328661 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.cesti.cz" target="_blank" >http://www.cesti.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu
Original language description
Navržená technologie je výsledkem aktivit výzkumného centra CESTI, konkrétně pracovního balíčku WP3 „Mosty – efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností“ a pod něj spadající aktivity 3.7 „Technické podmínky pro opravy a rekonstrukce mostů, vč. analýzy užitných vlastností, návrhové strategie a vyhodnocení nákladů při rekonstrukci“. Autory technologie je řešitelský tým z Fakulty stavební ČVUT v Praze, firem Pontex s.r.o., SMP CZ a.s., Eurovia CS, Skanska a.s., přičemž každý z týmu řešitelů se na vývoji, ověření a následném uplatnění podílel rovným dílem. Výzkumné práce směřující k vývoji a ověření technologie probíhaly v rámci schváleného Návrhu řešení projektu pro období 2016 – 2019, který je přílohou č. 5 Smlouvy o spolupráci a využití výsledků výzkumu, vývoje a inovací při řešení projektu TE01020168 „Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)“, která byla uzavřena dne 5. 3. 2013. Uplatnění technologie proběhlo v rámci výzkumné činnosti Fakulty stavební a současně v rámci experimentálních staveb společnosti Skanska, Eurovia CS, SPM CZ.
Czech name
Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu
Czech description
Navržená technologie je výsledkem aktivit výzkumného centra CESTI, konkrétně pracovního balíčku WP3 „Mosty – efektivnější konstrukce s vyšší spolehlivostí a delší životností“ a pod něj spadající aktivity 3.7 „Technické podmínky pro opravy a rekonstrukce mostů, vč. analýzy užitných vlastností, návrhové strategie a vyhodnocení nákladů při rekonstrukci“. Autory technologie je řešitelský tým z Fakulty stavební ČVUT v Praze, firem Pontex s.r.o., SMP CZ a.s., Eurovia CS, Skanska a.s., přičemž každý z týmu řešitelů se na vývoji, ověření a následném uplatnění podílel rovným dílem. Výzkumné práce směřující k vývoji a ověření technologie probíhaly v rámci schváleného Návrhu řešení projektu pro období 2016 – 2019, který je přílohou č. 5 Smlouvy o spolupráci a využití výsledků výzkumu, vývoje a inovací při řešení projektu TE01020168 „Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)“, která byla uzavřena dne 5. 3. 2013. Uplatnění technologie proběhlo v rámci výzkumné činnosti Fakulty stavební a současně v rámci experimentálních staveb společnosti Skanska, Eurovia CS, SPM CZ.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TE01020168V039
Numerical identification
TE01020168V039
Technical parameters
Ověřená technologie „Konstrukční řešení pro spolehlivou a dlouhodobou funkci mostu“ se skládá ze sady dílčích technických řešení, které byly v průběhu řešení projektu CESTI vyvinuty. Jde jmenovitě o: 1. skořepinový mostní nosník OMEGA, 2. prefabrikovaný nosník z UHPC jako náhrada tuhých vložek, 3. zábradelní panel z UHPC, 4. spřažené konstrukce z FRP a vysokohodnotného betonu, 5. přímo pojížděná mostovka z vláknobetonu, 6. prefabrikované panely tvořící mostovku pro spřažené mosty.
Economical parameters
Každé dílčí řešení se vyznačuje kladným ekonomickým přínosem ve specifické oblasti. Úspora nákladů je především v podstatném snížení objemu vlastní konstrukce. Obecně se dá konstatovat, že dochází ke zmenšení objemu NK o cca o 2/3 menší, tedy cca 4 m3. Další úspora je v ušetření nákladů za menší zakládání objektů, rychlejší montáž a nižší náklady za jeřáby pro ukládání vlastního nosníku. Velkým přínosem podobných konstrukcí z UHPC bude kromě zlepšení životního a pracovního prostředí také zvýšení užitných vlastností a trvanlivosti, zvláště pak v podmínkách vysoce agresivního prostředí. Výsledně lze předpokládat, že v rámci celoživotního cyklu jsou uvedené konstrukce levnější cca o 10%. Při realizaci 20 mostů ročně s L-20m, kde budou aplikovány uvedené technologie, lze uvažovat při jednotkové ceně 40000 Kč/m2 o objemu výstavby 160 mil. Kč. To odpovídá ročné úspoře 16 mil. Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
ČVUT v Praze, Fakulta stavební
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
http://www.cesti.cz