All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00331625" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00331625 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pevná jízdní dráha

  • Original language description

    Technologie pevné jízdní dráhy byla použita a ověřena v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o dva tunelové tubusy délky 4,15 km realizované pomocí plnoprofilového tunelovacího stroje. Navržené směrové a výškové uspořádání bylo provedeno dle platné STN 73 6360 pro traťovou rychlost 160 km/h.

  • Czech name

    Pevná jízdní dráha

  • Czech description

    Technologie pevné jízdní dráhy byla použita a ověřena v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o dva tunelové tubusy délky 4,15 km realizované pomocí plnoprofilového tunelovacího stroje. Navržené směrové a výškové uspořádání bylo provedeno dle platné STN 73 6360 pro traťovou rychlost 160 km/h.

Classification

  • Type

    Z<sub>tech</sub> - Verified technology

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TE01020168-001/2018

  • Numerical identification

    TE01020168-001/2018

  • Technical parameters

    Technologie PJD je využitelná při výstavbě dalších plánovaných železničních tunelů v České republice. Na základě zahraničních zkušeností lze konstatovat, že u tunelů delších než 300 m by využití PJD mělo být výhodné. Tudíž s vysokou pravděpodobností lze očekávat využití PJD na připravovaných dlouhých železničních tunelech v České republice (např. tunel na trati Praha – Beroun délky 25 km, tunel pod Krušnými horami na trati Praha – Drážďany délky 26 km, atd.).

  • Economical parameters

    Obecné ekonomické srovnání PJD a tradičního řešení se štěrkovým ložem je velice obtížné, neboť záleží na velkém množství faktorů, především na druhu trati, návrhových rychlostech, tunelovací metodě apod. Při srovnání PJD v tunelu Ejpovice s do jisté míry srovnatelnou klasickou konstrukcí tunelu Homolka lze stanovit úsporu nákladů na výstavbu cca 2 %. Zohledněna je však pouze cena samotné ražby tunelu a cena konstrukcí, nikoliv další faktory. S ohledem na výrazně nižší nutností údržby a vyšší životností celé konstrukce PJD lze očekávat velmi výrazné úspory v dlouhodobém horizontu.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    České vysoké učení technické v Praze

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page