Fixed track
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00331625" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00331625 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pevná jízdní dráha
Original language description
Technologie pevné jízdní dráhy byla použita a ověřena v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o dva tunelové tubusy délky 4,15 km realizované pomocí plnoprofilového tunelovacího stroje. Navržené směrové a výškové uspořádání bylo provedeno dle platné STN 73 6360 pro traťovou rychlost 160 km/h.
Czech name
Pevná jízdní dráha
Czech description
Technologie pevné jízdní dráhy byla použita a ověřena v železničním tunelu Ejpovice. Jedná se o dva tunelové tubusy délky 4,15 km realizované pomocí plnoprofilového tunelovacího stroje. Navržené směrové a výškové uspořádání bylo provedeno dle platné STN 73 6360 pro traťovou rychlost 160 km/h.
Classification
Type
Z<sub>tech</sub> - Verified technology
CEP classification
—
OECD FORD branch
20104 - Transport engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TE01020168-001/2018
Numerical identification
TE01020168-001/2018
Technical parameters
Technologie PJD je využitelná při výstavbě dalších plánovaných železničních tunelů v České republice. Na základě zahraničních zkušeností lze konstatovat, že u tunelů delších než 300 m by využití PJD mělo být výhodné. Tudíž s vysokou pravděpodobností lze očekávat využití PJD na připravovaných dlouhých železničních tunelech v České republice (např. tunel na trati Praha – Beroun délky 25 km, tunel pod Krušnými horami na trati Praha – Drážďany délky 26 km, atd.).
Economical parameters
Obecné ekonomické srovnání PJD a tradičního řešení se štěrkovým ložem je velice obtížné, neboť záleží na velkém množství faktorů, především na druhu trati, návrhových rychlostech, tunelovací metodě apod. Při srovnání PJD v tunelu Ejpovice s do jisté míry srovnatelnou klasickou konstrukcí tunelu Homolka lze stanovit úsporu nákladů na výstavbu cca 2 %. Zohledněna je však pouze cena samotné ražby tunelu a cena konstrukcí, nikoliv další faktory. S ohledem na výrazně nižší nutností údržby a vyšší životností celé konstrukce PJD lze očekávat velmi výrazné úspory v dlouhodobém horizontu.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—