Software for application of advanced methods in fire risk prediction in road tunnels
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F18%3A00334991" target="_blank" >RIV/68407700:21110/18:00334991 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.cesti.cz/podklady/ampfire.zip" target="_blank" >http://www.cesti.cz/podklady/ampfire.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Software pro uplatnění pokročilých metod v predikci rizika požáru v silničních tunelech
Original language description
V rámci projektu CESTI byl vytvořen software se souhrnným názvem AMPFIRE (akronym anglického názvu Advanced Methods in Prediction of FIre Risk in road TunnEl) Software je tvořen třemi podprogramy PRETRAFE (PREdiction of TRAffic Flow Evolution), CHArMED (Coupled HeAt and MoisturE transport in concrete at elevateD temperatures) a FERRATE (Prediction of FirE Risk in RoAd TunnEl). Celý soubor programů je určen pro stanovení rizika jako pravděpodobné škody. Postupně se analyzuje dopravní proud ve dvou pruzích tvořený osobními vozy (PC), nákladními vozy a autobusy (TB) vzájemně oddělenými mezerami (V) jako náhodný Markovův řetězec. Výsledkem je vývoj pravděpodobnosti stavů, v nichž se v daném místě vyskytuje alespoň jeden TB. Následně se analyzuje dopad požáru na tunelové ostění (spalling) silničních tunelů. Vstupní data byla převzata z experimentálního požáru v tunelu v Runehamaru a funkčnost programu (výstupy) byla ověřena na panelech v pecích společnosti PAVUS a.s. ve Veselí nad Lužnicí. A nakonec se analyzuje riziko požáru vyjádřené jako pravděpodobná škoda (objem ostění, které vyžaduje opravu/výměnu).
Czech name
Software pro uplatnění pokročilých metod v predikci rizika požáru v silničních tunelech
Czech description
V rámci projektu CESTI byl vytvořen software se souhrnným názvem AMPFIRE (akronym anglického názvu Advanced Methods in Prediction of FIre Risk in road TunnEl) Software je tvořen třemi podprogramy PRETRAFE (PREdiction of TRAffic Flow Evolution), CHArMED (Coupled HeAt and MoisturE transport in concrete at elevateD temperatures) a FERRATE (Prediction of FirE Risk in RoAd TunnEl). Celý soubor programů je určen pro stanovení rizika jako pravděpodobné škody. Postupně se analyzuje dopravní proud ve dvou pruzích tvořený osobními vozy (PC), nákladními vozy a autobusy (TB) vzájemně oddělenými mezerami (V) jako náhodný Markovův řetězec. Výsledkem je vývoj pravděpodobnosti stavů, v nichž se v daném místě vyskytuje alespoň jeden TB. Následně se analyzuje dopad požáru na tunelové ostění (spalling) silničních tunelů. Vstupní data byla převzata z experimentálního požáru v tunelu v Runehamaru a funkčnost programu (výstupy) byla ověřena na panelech v pecích společnosti PAVUS a.s. ve Veselí nad Lužnicí. A nakonec se analyzuje riziko požáru vyjádřené jako pravděpodobná škoda (objem ostění, které vyžaduje opravu/výměnu).
Classification
Type
R - Software
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
TE01020168V050
Technical parameters
SW AMPFIRE je tvořen třemi podprogramy PRETRAFE, CHArMED a FERRATE. -PRETRAFE (PREdiction of TRAffic Flow Evolution) analyzuje dopravní proud ve dvou pruzích tvořený osobními vozy (PC), nákladními vozy a autobusy (TB) vzájemně oddělenými mezerami (V) jako náhodný Markovův řetězec. Výsledkem je vývoj pravděpodobnosti stavů, v nichž se v daném místě vyskytuje alespoň jeden TB. Výsledky jsou vstupem do programu FERRATE (FirE Risk in RoAd TunnEl). - CHArMED (Coupled HeAt and MoisturE transport in concrete at elevateD temperatures) analyzuje dopad požáru na tunelové ostění (spalling) silničních tunelů. Vstupní data byla převzata z experimentálního požáru v tunelu v Runehamaru a funkčnost programu (výstupy) byla ověřena na panelech v pecích společnosti PAVUS a.s. ve Veselí nad Lužnicí. Výsledky jsou vstupem do programu FERRATE. - FERRATE analyzuje riziko požáru jako pravděpodobnou škodu (objem ostění, které vyžaduje opravu/výměnu).
Economical parameters
Volně dostupné softwarové nástroje.
Owner IČO
68407700
Owner name
ČVUT v Praze, Fakulta stavební