All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Methodology for application of advanced risk methods in fire risk prediction in road tunnels

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00333635" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00333635 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Metodika-pro-uplatneni-pokrocilych-rizikovych-meto?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky" target="_blank" >https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky/Metodika-pro-uplatneni-pokrocilych-rizikovych-meto?returl=/Dokumenty/Veda-a-vyzkum/Certifikovane-metodiky</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika pro uplatnění pokročilých rizikových metod v predikci rizika požáru v silničních tunelech

  • Original language description

    V předložené certifikované metodice je z hlediska kvantitativní rizikové analýzy (QRA) riziko chápáno jako pravděpodobná peněžní ztráta způsobená požárem v silničním tunelu. Vyjadřuje se jako součin pravděpodobnosti výskytu události (četnosti za rok) a důsledku těchto událostí (finanční ztráty). Metodika navazuje na model QRAM, vytvořený ve spolupráci OECD (Organization for Economic Cooperation and Development), PIARC (World Road Association) a Evropské komise, a zaměřený především na škody na zdraví a na ztráty na životech způsobené nehodami při přepravě nebezpečného zboží. Oproti QRAM je nově navržená metodika zaměřená na hodnocení škody na majetku, konkrétně na tunelovém ostění za požáru.

  • Czech name

    Metodika pro uplatnění pokročilých rizikových metod v predikci rizika požáru v silničních tunelech

  • Czech description

    V předložené certifikované metodice je z hlediska kvantitativní rizikové analýzy (QRA) riziko chápáno jako pravděpodobná peněžní ztráta způsobená požárem v silničním tunelu. Vyjadřuje se jako součin pravděpodobnosti výskytu události (četnosti za rok) a důsledku těchto událostí (finanční ztráty). Metodika navazuje na model QRAM, vytvořený ve spolupráci OECD (Organization for Economic Cooperation and Development), PIARC (World Road Association) a Evropské komise, a zaměřený především na škody na zdraví a na ztráty na životech způsobené nehodami při přepravě nebezpečného zboží. Oproti QRAM je nově navržená metodika zaměřená na hodnocení škody na majetku, konkrétně na tunelovém ostění za požáru.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TE01020168V080

  • Regulation ID

    56/2019-710-VV/1

  • Technical parameters

    Smlouva o spolupráci a využití výsledků výzkumu, vývoje a inovací při řešení projektu TE01020168 „Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)“ byla podepsána mezi ČVUT v Praze, Skanska, a.s., VUT v Brně a dalšími účastníky v roce 2013.

  • Economical parameters

    Vzhledem k nejistotám spojeným s rizikem škody způsobené požárem v tunelech rozdílných velikostí, jakož i s přihlédnutím k rozdílným přístupům dvou základních subjektů - investora a dodavatele – k riziku (např. averze vůči možné ztrátě), budou se ekonomické přínosy metodiky případ od případu lišit. Je při tom důležité položit důraz na komplexnost takových odhadů. Z uvedeného je zřejmé, že jakýkoliv číselný odhad ekonomického přínosu metodiky může být jen orientační. Uvážíme-li, že cena velkého objektu, např. tunelového komplexu Blanka v Praze, se pohybuje v řádu desítek miliard Kč, pak střízlivý odhad, že by správná aplikace přinesla objektivně podloženou úsporu jednoho procenta ceny stavby, vede k částce v řádu stovek milionů Kč v závislosti na referenční době T. Při těchto kalkulacích bereme v úvahu jen náklady nezbytné na opravu poškozeného tunelu či náklady na realizaci zmírňujících opatření vůči důsledkům požáru.

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, PO BOX 9, 110 15 Praha 1

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů