THE WIND LOAD ON STEEL RAILWAY BRIDGES – PROBABILISTIC ASSESSMENT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00334187" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00334187 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ZATÍŽENÍ OCELOVÝCH ŽELEZNIČNÍCH MOSTŮ VĚTREM – PRAVDĚPODOBNOSTNÍ HODNOCENÍ
Original language description
Tato práce je zaměřena na posouzení spolehlivosti a pravděpodobnostní ověření výsledků zkoušek větrného tunelu u osmi charakteristických modelů ocelových železničních mostů. Model rychlosti větru byl pro Českou republiku aktualizován s využitím údajů ze tří hydrometeorologických stanic a model železniční dopravy byl zdokonalen pomocí skutečných dopravních údajů v železniční síti. Tyto modely se používají k optimalizaci kombinačního faktoru v mezním stavu STR Ultimate Limit State, kde doprava působí jako dominantní zatížení, a k ověření faktoru spolehlivosti v rovnovážném mezním stavu EQU, kde je vítr dominantním zatížením a most je zatížen nezatíženým modelem vlaku. Hlavními výsledky jsou hodnoty aktualizovaných kombinačních faktorů a aktualizované hmotnosti modelu nezatíženého vlaku, které jsou příliš konzervativní, zejména pro místní železniční tratě.
Czech name
ZATÍŽENÍ OCELOVÝCH ŽELEZNIČNÍCH MOSTŮ VĚTREM – PRAVDĚPODOBNOSTNÍ HODNOCENÍ
Czech description
Tato práce je zaměřena na posouzení spolehlivosti a pravděpodobnostní ověření výsledků zkoušek větrného tunelu u osmi charakteristických modelů ocelových železničních mostů. Model rychlosti větru byl pro Českou republiku aktualizován s využitím údajů ze tří hydrometeorologických stanic a model železniční dopravy byl zdokonalen pomocí skutečných dopravních údajů v železniční síti. Tyto modely se používají k optimalizaci kombinačního faktoru v mezním stavu STR Ultimate Limit State, kde doprava působí jako dominantní zatížení, a k ověření faktoru spolehlivosti v rovnovážném mezním stavu EQU, kde je vítr dominantním zatížením a most je zatížen nezatíženým modelem vlaku. Hlavními výsledky jsou hodnoty aktualizovaných kombinačních faktorů a aktualizované hmotnosti modelu nezatíženého vlaku, které jsou příliš konzervativní, zejména pro místní železniční tratě.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sborník semináře doktorandů katedry ocelových a dřevěných konstrukcí 2019
ISBN
978-80-01-06601-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
47-53
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Feb 5, 2019
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—