POSSIBILITIES AND RISKS OF USING THE BIM METHOD FOR ROAD ESTATE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F19%3A00338318" target="_blank" >RIV/68407700:21110/19:00338318 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
MOŽNOSTI A RIZIKA POUŽITÍ METODY BIM PRO SPRÁVU SILNIČNÍHO MAJETKU
Original language description
Článek se zaměřuje na jednu z mnoha kapitol (možností) nově zaváděné metody BIM (building information modelling/management), a to z pohledu správy silničního majetku. V následujícím textu jsou uvedeny nejen případné možnosti pro správu a údržbu komunikace, plánování opravy a modernizací již dříve realizovaných staveb, ale i staveb nově projektovaných a realizovaných za použití metody BIM. Článek se zabývá i dosud nezodpovězenými otázkami, jak bude správa staveb v BIM fungovat, do jaké míry bude efektivní a hlavně zda bude správce komunikace schopen z finančních a personálních důvodů udržovat informační model stále aktuální. Jedná se například o výsledky prohlídek, pochůzek cestmistra/inspektora, výsledky diagnostiky vozovek, nebo zapracování rekonstrukcí/oprav v BIM realizovaných komunikací, které budou projektovány ve 2D (např. výměna obrusné vrstvy, svodidla, pročištění příkopů atd., protože na rozdíl od novostavby nejsou nadlimitní zakázkou). V neposlední řadě článek klade otázku správcům komunikací, aby sami definovali své požadavky, které je následně nutno zahrnout do případných připravovaných metodik.
Czech name
MOŽNOSTI A RIZIKA POUŽITÍ METODY BIM PRO SPRÁVU SILNIČNÍHO MAJETKU
Czech description
Článek se zaměřuje na jednu z mnoha kapitol (možností) nově zaváděné metody BIM (building information modelling/management), a to z pohledu správy silničního majetku. V následujícím textu jsou uvedeny nejen případné možnosti pro správu a údržbu komunikace, plánování opravy a modernizací již dříve realizovaných staveb, ale i staveb nově projektovaných a realizovaných za použití metody BIM. Článek se zabývá i dosud nezodpovězenými otázkami, jak bude správa staveb v BIM fungovat, do jaké míry bude efektivní a hlavně zda bude správce komunikace schopen z finančních a personálních důvodů udržovat informační model stále aktuální. Jedná se například o výsledky prohlídek, pochůzek cestmistra/inspektora, výsledky diagnostiky vozovek, nebo zapracování rekonstrukcí/oprav v BIM realizovaných komunikací, které budou projektovány ve 2D (např. výměna obrusné vrstvy, svodidla, pročištění příkopů atd., protože na rozdíl od novostavby nejsou nadlimitní zakázkou). V neposlední řadě článek klade otázku správcům komunikací, aby sami definovali své požadavky, které je následně nutno zahrnout do případných připravovaných metodik.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centre for Effective and Sustainable Transport Infrastructure (CESTI)</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Asfaltové vozovky 2019
ISBN
978-80-906809-3-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
1-4
Publisher name
Sdružení pro výstavbu silnic
Place of publication
Praha
Event location
České Budějovice
Event date
Nov 26, 2019
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—