All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Alternative mineral additives as fillers for asphalt mixtures

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00343234" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00343234 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=9" target="_blank" >http://www.silnicnispolecnost.cz/index.php/cs/zobrazcislo?rok=2020&mesic=9</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Alternativy minerálních přísad jako filerů v asfaltových směsích

  • Original language description

    Zhutněním horké asfaltové směsi vzniká třífázový systém, ve kterém je kamenivo zastoupeno v různých frakcí podle typu asfaltové směsi. Větší částice vytváří vzájemně zaklíněnou kostru a asfaltové pojivo na povrchu zrn kameniva tmelí jednotlivá zrna kostry dohromady. Důležitou roli zde hrají částice kameniva cca do 2 mm, která po obalení společně s asfaltovým pojivem vytváří tzv. asfaltovou maltu (tmel). Tato asfaltová malta je tužší než samotný asfalt, podílí se tak na fixaci kostry kameniva. Významnou složkou asfaltové směsi jsou proto bezesporu i jemné částice, které tvoří součást kameniva ve formě filerického podílu. Filer jako jedna ze složek asfaltové směsi je normou ČSN EN 13043 definován jako kamenivo, jehož většina propadne sítem 0,063 mm a které se může přidat ke stavebnímu materiálu pro dosažení určitých vlastností. Filer je v asfaltových směsí používán především pro ztužení a omezení plastických deformací asfaltové směsi. Při výrobě asfaltových směsí se v zásadě uvažuje se dvěma druhy filerických materiálů. V první řadě se jedná o filer vznikající odlučováním jemných částic z použitého kameniva během procesu sušení a horkého třídění v sušícím bubnu na obalovně. Odprašky ze sušícího bubnu jsou zachytávány pomocí filtrů separační jednotky, ty jsou následně shromažďovány v zásobních silech, odkud mohou být dávkovány zpátky do asfaltové směsi. V tomto případě pak mluvíme o vratném fileru. Vlastnosti tohoto typu fileru závisí na původním zdroji použitého typu kameniva – tedy na petrografickém složení mateční horniny. Kvalita drobného kameniva a zejména její filerické části hraje významnou roli ovlivňující asfaltovou směs.

  • Czech name

    Alternativy minerálních přísad jako filerů v asfaltových směsích

  • Czech description

    Zhutněním horké asfaltové směsi vzniká třífázový systém, ve kterém je kamenivo zastoupeno v různých frakcí podle typu asfaltové směsi. Větší částice vytváří vzájemně zaklíněnou kostru a asfaltové pojivo na povrchu zrn kameniva tmelí jednotlivá zrna kostry dohromady. Důležitou roli zde hrají částice kameniva cca do 2 mm, která po obalení společně s asfaltovým pojivem vytváří tzv. asfaltovou maltu (tmel). Tato asfaltová malta je tužší než samotný asfalt, podílí se tak na fixaci kostry kameniva. Významnou složkou asfaltové směsi jsou proto bezesporu i jemné částice, které tvoří součást kameniva ve formě filerického podílu. Filer jako jedna ze složek asfaltové směsi je normou ČSN EN 13043 definován jako kamenivo, jehož většina propadne sítem 0,063 mm a které se může přidat ke stavebnímu materiálu pro dosažení určitých vlastností. Filer je v asfaltových směsí používán především pro ztužení a omezení plastických deformací asfaltové směsi. Při výrobě asfaltových směsí se v zásadě uvažuje se dvěma druhy filerických materiálů. V první řadě se jedná o filer vznikající odlučováním jemných částic z použitého kameniva během procesu sušení a horkého třídění v sušícím bubnu na obalovně. Odprašky ze sušícího bubnu jsou zachytávány pomocí filtrů separační jednotky, ty jsou následně shromažďovány v zásobních silech, odkud mohou být dávkovány zpátky do asfaltové směsi. V tomto případě pak mluvíme o vratném fileru. Vlastnosti tohoto typu fileru závisí na původním zdroji použitého typu kameniva – tedy na petrografickém složení mateční horniny. Kvalita drobného kameniva a zejména její filerické části hraje významnou roli ovlivňující asfaltovou směs.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA18-13830S" target="_blank" >GA18-13830S: Comprehensive study on physicochemical interaction and related phenomena between bitumen and mineral aggregate by advanced experimental methods</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Silniční obzor

  • ISSN

    0322-7154

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    81

  • Issue of the periodical within the volume

    9

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    223-230

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database