All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evidence of regulatory adjustments of the lower Elbe from VD Střekov to the state border

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00347526" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00347526 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.lvvc.cz/maparegulacniupravy.php" target="_blank" >https://www.lvvc.cz/maparegulacniupravy.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Evidence regulačních úprav dolního Labe od VD Střekov po státní hranici

  • Original language description

    Cílem výsledku specializovaná mapa s odborným obsahem je v souladu s přihláškou projektu č. DG18P02OVV004 dokumentovat historický vývoj technických úprav na Labsko-vltavské vodní cestě (LVVC). Pozornost je zaměřena na regulovaný úsek LVVC od vodního díla (VD) Střekov (Masarykovo zdymadlo) v Ústí nad Labem po státní hranici ČR/SRN. Regulační úpravy na dolním Labi byly budovány od počátku 19. století a jejich cílem je zajištění požadovaných parametrů vodní cesty pomocí realizace prohrábek a soustřeďovacích staveb pro soustředění průtoku do užšího profilu, ve kterém protéká stejný průtok s větší hloubkou. Tím se regulační splavnění liší od kanalizačního splavnění, které zajišťuje splavnění LVVC pomocí kaskády jezů. Úsek Labe pod VD Střekov v Ústí nad Labem po státní hranici s Německem je splavněn pouze pomocí regulačních úprav stejně jako skoro celé německé Labe. Český regulovaný úsek Labe pod VD Střekov je dlouhý přibližně 40 km a regulační úpravy zde zajišťují omezenou splavnost se spolehlivostí zajištění plavby pouze cca 54 %. Do současné doby zcela chyběla systematická dokumentace historických regulačních úprav a jejich vývoje od 19. století do současnosti. V našem projektu jsme se zaměřili především na hlavní technické objekty regulačního splavnění, kterými jsou soustřeďovací hráze. Existence těchto objektů v korytě Labe byla dokumentována na podkladě rozsáhlého výzkumu archivních materiálů, původních projektových dokumentací, historických leteckých snímků od 30. let 20. století a současných map a ortofotomap. Současně byla zpracována syntéza získaných poznatků o vzájemných prostorových interakcích soustřeďovacích hrází s lokalitami s výskytem předmětů ochrany přírody a krajiny a managementem sedimentů správce vodního toku.

  • Czech name

    Evidence regulačních úprav dolního Labe od VD Střekov po státní hranici

  • Czech description

    Cílem výsledku specializovaná mapa s odborným obsahem je v souladu s přihláškou projektu č. DG18P02OVV004 dokumentovat historický vývoj technických úprav na Labsko-vltavské vodní cestě (LVVC). Pozornost je zaměřena na regulovaný úsek LVVC od vodního díla (VD) Střekov (Masarykovo zdymadlo) v Ústí nad Labem po státní hranici ČR/SRN. Regulační úpravy na dolním Labi byly budovány od počátku 19. století a jejich cílem je zajištění požadovaných parametrů vodní cesty pomocí realizace prohrábek a soustřeďovacích staveb pro soustředění průtoku do užšího profilu, ve kterém protéká stejný průtok s větší hloubkou. Tím se regulační splavnění liší od kanalizačního splavnění, které zajišťuje splavnění LVVC pomocí kaskády jezů. Úsek Labe pod VD Střekov v Ústí nad Labem po státní hranici s Německem je splavněn pouze pomocí regulačních úprav stejně jako skoro celé německé Labe. Český regulovaný úsek Labe pod VD Střekov je dlouhý přibližně 40 km a regulační úpravy zde zajišťují omezenou splavnost se spolehlivostí zajištění plavby pouze cca 54 %. Do současné doby zcela chyběla systematická dokumentace historických regulačních úprav a jejich vývoje od 19. století do současnosti. V našem projektu jsme se zaměřili především na hlavní technické objekty regulačního splavnění, kterými jsou soustřeďovací hráze. Existence těchto objektů v korytě Labe byla dokumentována na podkladě rozsáhlého výzkumu archivních materiálů, původních projektových dokumentací, historických leteckých snímků od 30. let 20. století a současných map a ortofotomap. Současně byla zpracována syntéza získaných poznatků o vzájemných prostorových interakcích soustřeďovacích hrází s lokalitami s výskytem předmětů ochrany přírody a krajiny a managementem sedimentů správce vodního toku.

Classification

  • Type

    N<sub>map</sub> - Specialized map with scientific content

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20104 - Transport engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/DG18P02OVV004" target="_blank" >DG18P02OVV004: Documentation and presentation of technical cultural heritage on the Elbe-Vltava waterway</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    MAP_DG18P02OVV004_2020_001

  • Regulation ID

  • Technical parameters

    Mapa obsahuje 31 mapových listů (celkem 61 samostatných map) ve formátu A3 v měřítku 1:10 000. Výsledek je veřejně dostupný a nevyžaduje uzavírání dalších licenčních smluv.

  • Economical parameters

    Hodnota technického kulturního dědictví je těžko vyčíslitelná. Aplikace byla koncipována pro podporu jeho zachování.

  • Certification body designation

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů