BY EDUCATION FOR PERSPECTIVE APPLICATION, NOT ALWAYS AND NOT EVERYWHERE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00348698" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00348698 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21110/20:00348701
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
VZDĚLÁVÁNÍM K PERSPEKTIVNÍMU UPLATNĚNÍ, NE VŽDY A NE VŠUDE
Original language description
Cílem vysokých škol jako center vzdělanosti je přitahovat mladé schopné lidi, nabízet jim vysokou úroveň vzdělání, aby dokázali obstát jak na domácím trhu práce, tak uspět v silné mezinárodní konkurenci. Pedagogové každoročně přicházejí s novými návrhy jak rozšířit již tak pestrou nabídku studijních předmětů a poskytnout studentům zajímavé studijní možnosti. Tyto návrhy s jasně definovanými cíli, záměry a přínosy pro studenty zpravidla končí úspěšným schválením a následnou realizací v podobě konkrétního projektu. Ale nebývá tomu tak vždy. V rámci příspěvku se autor zamýšlí nad významem vzdělávání v rámci vysokých škol a předkládá konkrétní příklad, kdy snaha ze strany vysokoškolských pedagogů a úsilí zvýšit odborné znalosti mladé generace a vytvořit jim tak perspektivnější uplatnění pro vstup na trh práce byly vynaloženy zbytečně.
Czech name
VZDĚLÁVÁNÍM K PERSPEKTIVNÍMU UPLATNĚNÍ, NE VŽDY A NE VŠUDE
Czech description
Cílem vysokých škol jako center vzdělanosti je přitahovat mladé schopné lidi, nabízet jim vysokou úroveň vzdělání, aby dokázali obstát jak na domácím trhu práce, tak uspět v silné mezinárodní konkurenci. Pedagogové každoročně přicházejí s novými návrhy jak rozšířit již tak pestrou nabídku studijních předmětů a poskytnout studentům zajímavé studijní možnosti. Tyto návrhy s jasně definovanými cíli, záměry a přínosy pro studenty zpravidla končí úspěšným schválením a následnou realizací v podobě konkrétního projektu. Ale nebývá tomu tak vždy. V rámci příspěvku se autor zamýšlí nad významem vzdělávání v rámci vysokých škol a předkládá konkrétní příklad, kdy snaha ze strany vysokoškolských pedagogů a úsilí zvýšit odborné znalosti mladé generace a vytvořit jim tak perspektivnější uplatnění pro vstup na trh práce byly vynaloženy zbytečně.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů