SMA: FIRST STRENGTHENING OF BRIDGE STRUCTURE WITH USE OF SHAPE MEMORY EFFECT
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F20%3A00349020" target="_blank" >RIV/68407700:21110/20:00349020 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SMA: PRVNÍ ZESÍLENÍ MOSTU MATERIÁLEM S TVAROVOU PAMĚTÍ
Original language description
Největší slabinou ocelových mostů v České republice je obecně jejich stáří. Mnoho ocelových mostů přesluhuje nebo se blíží dosažení své plánované doby životnosti. Nahrazení těchto konstrukcí v krátkodobém hledisku je prakticky nemožné a v mnohých případech se navíc jedná o konstrukce s významnou technickou i kulturní hodnotou. Efektivním řešením je v těchto případech lokální zesílení kritických prvků pro zajištění funkčnosti a bezpečnosti stávajících mostů. Shape memory alloy (SMA) je zcela nový materiál, který má potenciál problémy se složitým kotvením vyřešit. Tento příspěvek popisuje zesílení historického ocelového mostu pomocí nové technologie SMA. Jedná se o vůbec první aplikaci SMA pro zesílení mostní konstrukce na světě. Ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD) byla domluvena možnost provedení ověření nové technologie zesílení pomocí SMA. Jako zkušební konstrukce byl vybrán 113 let starý silniční most v Petrově nad Desnou, převádějící dopravu na silnici I. třídy.
Czech name
SMA: PRVNÍ ZESÍLENÍ MOSTU MATERIÁLEM S TVAROVOU PAMĚTÍ
Czech description
Největší slabinou ocelových mostů v České republice je obecně jejich stáří. Mnoho ocelových mostů přesluhuje nebo se blíží dosažení své plánované doby životnosti. Nahrazení těchto konstrukcí v krátkodobém hledisku je prakticky nemožné a v mnohých případech se navíc jedná o konstrukce s významnou technickou i kulturní hodnotou. Efektivním řešením je v těchto případech lokální zesílení kritických prvků pro zajištění funkčnosti a bezpečnosti stávajících mostů. Shape memory alloy (SMA) je zcela nový materiál, který má potenciál problémy se složitým kotvením vyřešit. Tento příspěvek popisuje zesílení historického ocelového mostu pomocí nové technologie SMA. Jedná se o vůbec první aplikaci SMA pro zesílení mostní konstrukce na světě. Ve spolupráci s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR (ŘSD) byla domluvena možnost provedení ověření nové technologie zesílení pomocí SMA. Jako zkušební konstrukce byl vybrán 113 let starý silniční most v Petrově nad Desnou, převádějící dopravu na silnici I. třídy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/DG18P02OVV033" target="_blank" >DG18P02OVV033: The methods for achieving the sustainability of industrial heritage steel bridges</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
MOSTY 2020. 25. mezinárodní sympózium. Sborník příspěvků
ISBN
978-80-86604-82-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
117-123
Publisher name
SEKURKON
Place of publication
Ostrava - Zábřeh
Event location
Brno
Event date
Sep 24, 2020
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—