Vehicle impact: risk reduction measures, calculation methods and illustrative example
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F21%3A00351192" target="_blank" >RIV/68407700:21110/21:00351192 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/" target="_blank" >https://concrete.fsv.cvut.cz/phdworkshop/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Náraz silničního vozidla: opatření pro snížení rizik, výpočetní metody a vzorový příklad
Original language description
V dnešní době rostoucího objemu autodopravy roste také riziko záměrného i nezáměrného poškození staveb vlivem nárazu silničního vozidla, a je tedy nutné se věnovat problematice ochrany budov z hlediska mimořádných zatížení způsobených silničními vozidly. V tomto článku jsou nejprve představeny hrozby související s nárazy silničních vozidel a popsány různé druhy opatření pro snížení rizik nárazu. Mezi nejúčinnější opatření patří snížení rychlosti vozidla při nárazu, a to zejména kontrolovaným přístupem, omezením rychlosti vozidel a použitím překážek mezi pozemní komunikací a budovou. V článku jsou dále představeny různé výpočetní metody pro určení zatížení konstrukčního prvku od nárazu a posouzení zatíženého prvku. V závěru článku je pomocí vzorového příkladu stručně představeno použití zjednodušené metody pro posouzení konstrukce vystavené nárazu silničního vozidla.
Czech name
Náraz silničního vozidla: opatření pro snížení rizik, výpočetní metody a vzorový příklad
Czech description
V dnešní době rostoucího objemu autodopravy roste také riziko záměrného i nezáměrného poškození staveb vlivem nárazu silničního vozidla, a je tedy nutné se věnovat problematice ochrany budov z hlediska mimořádných zatížení způsobených silničními vozidly. V tomto článku jsou nejprve představeny hrozby související s nárazy silničních vozidel a popsány různé druhy opatření pro snížení rizik nárazu. Mezi nejúčinnější opatření patří snížení rychlosti vozidla při nárazu, a to zejména kontrolovaným přístupem, omezením rychlosti vozidel a použitím překážek mezi pozemní komunikací a budovou. V článku jsou dále představeny různé výpočetní metody pro určení zatížení konstrukčního prvku od nárazu a posouzení zatíženého prvku. V závěru článku je pomocí vzorového příkladu stručně představeno použití zjednodušené metody pro posouzení konstrukce vystavené nárazu silničního vozidla.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of PhD Workshop, Department of Concrete and Masonry Structures 2021
ISBN
978-80-01-06842-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
—
Publisher name
katedra betonových a zděných konstrukcí
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
May 21, 2021
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—