Experiential pedagogy as a teaching tool for students of urbanism and landscape planning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00369030" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00369030 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://uzemi.eu/wp-content/uploads/Publikace/CSUP16-sbornik.pdf" target="_blank" >https://uzemi.eu/wp-content/uploads/Publikace/CSUP16-sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zážitková pedagogika jako nástroj výuky studentů urbanismu a krajinného plánování
Original language description
V současné době zaštiťuje Katedra urbanismu a územního plánování výuku studentů v oblastech základů urbanismu, krajinářské architektury a plánování měst a obcí. V rámci konkrétních předmětů studenti absolvují sérii odborných přednášek, které jsou doplněny o cvičení na půdě fakulty. Zejména v oblasti urbanismu a územního plánování je podmínkou pro absolvování předmětu zpravidla samostatná práce-sylabus, ve kterém studenti kreativně tvoří návrh, konzultovaný odborníky či aplikují teoretické poznatky z přednášek. Jedná se o standardizovaný přístup, uplatňovaný pravděpodobně všemi vysokými školami, které tyto předměty vyučují. Ze zkušeností, oficiálních hodnocení studentů či neoficiálních debat však vyplývá, že tento způsob výuky nepřináší žákům očekávaný stupeň poznání a pochopení. Příspěvek se zabývá možnostmi inovativních přístupů k samotné výuce, praktickým uchopením teoretických částí, která jsou mnohdy pro studenty nicneříkající či popularizací a zpřístupněním těchto oborů širšímu spektru studentů. Některé z těchto přístupů lze aplikovat i na laickou veřejnost různých věkových kategorií. V příspěvku jsou prezentovány aktivity, které byly použity konkrétně ve výuce studentů předmětů Urbanismus 2, Základy urbanismu a Plánování venkovského osídlení. Dané interaktivní vstupy do výuky, které naplňují principy zážitkové pedagogiky, zahrnují aktivity ve školním prostředí, mimo fakultu či ve virtuálním prostředí (toto prostředí vzniklo v souvislosti s potřebou interakce během pandemie COVID-19). Téměř všechny demonstrované přístupy představují náročný, avšak vysoce atraktivní, neotřelý a účinný výchovně-vzdělávací prostředek, který je možné s úspěchem využít v rámci školní i mimoškolní výchovy a vzdělávání.
Czech name
Zážitková pedagogika jako nástroj výuky studentů urbanismu a krajinného plánování
Czech description
V současné době zaštiťuje Katedra urbanismu a územního plánování výuku studentů v oblastech základů urbanismu, krajinářské architektury a plánování měst a obcí. V rámci konkrétních předmětů studenti absolvují sérii odborných přednášek, které jsou doplněny o cvičení na půdě fakulty. Zejména v oblasti urbanismu a územního plánování je podmínkou pro absolvování předmětu zpravidla samostatná práce-sylabus, ve kterém studenti kreativně tvoří návrh, konzultovaný odborníky či aplikují teoretické poznatky z přednášek. Jedná se o standardizovaný přístup, uplatňovaný pravděpodobně všemi vysokými školami, které tyto předměty vyučují. Ze zkušeností, oficiálních hodnocení studentů či neoficiálních debat však vyplývá, že tento způsob výuky nepřináší žákům očekávaný stupeň poznání a pochopení. Příspěvek se zabývá možnostmi inovativních přístupů k samotné výuce, praktickým uchopením teoretických částí, která jsou mnohdy pro studenty nicneříkající či popularizací a zpřístupněním těchto oborů širšímu spektru studentů. Některé z těchto přístupů lze aplikovat i na laickou veřejnost různých věkových kategorií. V příspěvku jsou prezentovány aktivity, které byly použity konkrétně ve výuce studentů předmětů Urbanismus 2, Základy urbanismu a Plánování venkovského osídlení. Dané interaktivní vstupy do výuky, které naplňují principy zážitkové pedagogiky, zahrnují aktivity ve školním prostředí, mimo fakultu či ve virtuálním prostředí (toto prostředí vzniklo v souvislosti s potřebou interakce během pandemie COVID-19). Téměř všechny demonstrované přístupy představují náročný, avšak vysoce atraktivní, neotřelý a účinný výchovně-vzdělávací prostředek, který je možné s úspěchem využít v rámci školní i mimoškolní výchovy a vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
60402 - Architectural design
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Člověk, stavba a územní plánování 16
ISBN
978-80-01-07215-8
ISSN
2336-7687
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
77-89
Publisher name
Fakulta stavební
Place of publication
Praha
Event location
Fakulta stavební, ČVUT, Praha
Event date
Nov 16, 2022
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—