All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Experiential pedagogy as a teaching tool for students of urbanism and landscape planning

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00369030" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00369030 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://uzemi.eu/wp-content/uploads/Publikace/CSUP16-sbornik.pdf" target="_blank" >https://uzemi.eu/wp-content/uploads/Publikace/CSUP16-sbornik.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zážitková pedagogika jako nástroj výuky studentů urbanismu a krajinného plánování

  • Original language description

    V současné době zaštiťuje Katedra urbanismu a územního plánování výuku studentů v oblastech základů urbanismu, krajinářské architektury a plánování měst a obcí. V rámci konkrétních předmětů studenti absolvují sérii odborných přednášek, které jsou doplněny o cvičení na půdě fakulty. Zejména v oblasti urbanismu a územního plánování je podmínkou pro absolvování předmětu zpravidla samostatná práce-sylabus, ve kterém studenti kreativně tvoří návrh, konzultovaný odborníky či aplikují teoretické poznatky z přednášek. Jedná se o standardizovaný přístup, uplatňovaný pravděpodobně všemi vysokými školami, které tyto předměty vyučují. Ze zkušeností, oficiálních hodnocení studentů či neoficiálních debat však vyplývá, že tento způsob výuky nepřináší žákům očekávaný stupeň poznání a pochopení. Příspěvek se zabývá možnostmi inovativních přístupů k samotné výuce, praktickým uchopením teoretických částí, která jsou mnohdy pro studenty nicneříkající či popularizací a zpřístupněním těchto oborů širšímu spektru studentů. Některé z těchto přístupů lze aplikovat i na laickou veřejnost různých věkových kategorií. V příspěvku jsou prezentovány aktivity, které byly použity konkrétně ve výuce studentů předmětů Urbanismus 2, Základy urbanismu a Plánování venkovského osídlení. Dané interaktivní vstupy do výuky, které naplňují principy zážitkové pedagogiky, zahrnují aktivity ve školním prostředí, mimo fakultu či ve virtuálním prostředí (toto prostředí vzniklo v souvislosti s potřebou interakce během pandemie COVID-19). Téměř všechny demonstrované přístupy představují náročný, avšak vysoce atraktivní, neotřelý a účinný výchovně-vzdělávací prostředek, který je možné s úspěchem využít v rámci školní i mimoškolní výchovy a vzdělávání.

  • Czech name

    Zážitková pedagogika jako nástroj výuky studentů urbanismu a krajinného plánování

  • Czech description

    V současné době zaštiťuje Katedra urbanismu a územního plánování výuku studentů v oblastech základů urbanismu, krajinářské architektury a plánování měst a obcí. V rámci konkrétních předmětů studenti absolvují sérii odborných přednášek, které jsou doplněny o cvičení na půdě fakulty. Zejména v oblasti urbanismu a územního plánování je podmínkou pro absolvování předmětu zpravidla samostatná práce-sylabus, ve kterém studenti kreativně tvoří návrh, konzultovaný odborníky či aplikují teoretické poznatky z přednášek. Jedná se o standardizovaný přístup, uplatňovaný pravděpodobně všemi vysokými školami, které tyto předměty vyučují. Ze zkušeností, oficiálních hodnocení studentů či neoficiálních debat však vyplývá, že tento způsob výuky nepřináší žákům očekávaný stupeň poznání a pochopení. Příspěvek se zabývá možnostmi inovativních přístupů k samotné výuce, praktickým uchopením teoretických částí, která jsou mnohdy pro studenty nicneříkající či popularizací a zpřístupněním těchto oborů širšímu spektru studentů. Některé z těchto přístupů lze aplikovat i na laickou veřejnost různých věkových kategorií. V příspěvku jsou prezentovány aktivity, které byly použity konkrétně ve výuce studentů předmětů Urbanismus 2, Základy urbanismu a Plánování venkovského osídlení. Dané interaktivní vstupy do výuky, které naplňují principy zážitkové pedagogiky, zahrnují aktivity ve školním prostředí, mimo fakultu či ve virtuálním prostředí (toto prostředí vzniklo v souvislosti s potřebou interakce během pandemie COVID-19). Téměř všechny demonstrované přístupy představují náročný, avšak vysoce atraktivní, neotřelý a účinný výchovně-vzdělávací prostředek, který je možné s úspěchem využít v rámci školní i mimoškolní výchovy a vzdělávání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60402 - Architectural design

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Člověk, stavba a územní plánování 16

  • ISBN

    978-80-01-07215-8

  • ISSN

    2336-7687

  • e-ISSN

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    77-89

  • Publisher name

    Fakulta stavební

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Fakulta stavební, ČVUT, Praha

  • Event date

    Nov 16, 2022

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article