PROPAEDEUTICS AND THE PERSONALITY OF J.B. SANTINI
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00371895" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00371895 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21630/23:00371895
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
PROPEDEUTIKA A OSOBNOST J. B. SANTINIHO
Original language description
Kniha PROPEDEUTIKA A OSOBNOST J. B. SANTINIHO, jejímž editorem je Dr. Václav Liška, je výstupem projektu MK 30755/2023 ProSantini – Santini ve VŠ pedagogice, projektové výzvy Ministerstva kultury v souvislosti s výročím 300 let od úmrtí J.B.A. Santiniho. Knihu uvádí kapitola nazvaná „Vysokoškolská pedagogika v kontextu odkazu J. B. Santiniho“ Jitky Cirklové zkoumá téma vysokoškolské pedagogiky v kontextu architektonického odkazu J. B. Santiniho. Kapitola pojednává o důležitosti osvojování základních znalostí a dovedností pro začínající pedagogy, zejména při organizaci a přípravě exkurzí. Zdůrazňuje význam a přitažlivost použití případových studií, jako je Santiniho práce, ve výuce, zejména pro studenty technických oborů. Autorka navrhuje různé výukové metody a nástroje, včetně skupinových diskusí, prezentací, psaní zpráv a hraní rolí, k přeměně tradičních přednášek na interaktivní formy učení. Kapitola zdůrazňuje hodnotu praktických zkušeností a interaktivních výukových metod ve vysokoškolské pedagogice. První kapitola poskytuje pohled na integraci Santiniho architektonického odkazu do vysokoškolské pedagogiky a zdůrazňuje význam praktických zkušeností a interaktivních výukových metod pro studenty, zejména v technických oborech. Druhá kapitola autorky Kateřiny Tomeškové „Exkurze jako atraktivní forma zprostředkování světa kolem nás“ pojednává o významu exkurzí jako formy interakce mezi vzdělávacími institucemi a okolním světem. Zdůrazňuje pokračující význam exkurzí ve vzdělávání, protože spojují teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi. Kapitola zdůrazňuje výhody organizování exkurzí pro studenty na všech úrovních a typech škol. Zmiňuje, že exkurze poskytují studentům příležitost získat nové znalosti, terminologii a technologie, stejně jako sdílet zkušenosti a zapojit se do diskusí se svými vrstevníky. Je vysvětlen význam exkurzí pro prohloubení porozumění studentů různým předmětům v různých kontextech, posílení jejich společenských, vědeckých, technických a odborných znalostí a posílení jejich motivace k autentickému učení. Dále autorka poukazuje na to, že dobře organizované exkurze mohou přispět k celkovému zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání v České republice, a to v souladu s požadovanou modernizací pedagogických přístupů a společenských očekávání.
Czech name
PROPEDEUTIKA A OSOBNOST J. B. SANTINIHO
Czech description
Kniha PROPEDEUTIKA A OSOBNOST J. B. SANTINIHO, jejímž editorem je Dr. Václav Liška, je výstupem projektu MK 30755/2023 ProSantini – Santini ve VŠ pedagogice, projektové výzvy Ministerstva kultury v souvislosti s výročím 300 let od úmrtí J.B.A. Santiniho. Knihu uvádí kapitola nazvaná „Vysokoškolská pedagogika v kontextu odkazu J. B. Santiniho“ Jitky Cirklové zkoumá téma vysokoškolské pedagogiky v kontextu architektonického odkazu J. B. Santiniho. Kapitola pojednává o důležitosti osvojování základních znalostí a dovedností pro začínající pedagogy, zejména při organizaci a přípravě exkurzí. Zdůrazňuje význam a přitažlivost použití případových studií, jako je Santiniho práce, ve výuce, zejména pro studenty technických oborů. Autorka navrhuje různé výukové metody a nástroje, včetně skupinových diskusí, prezentací, psaní zpráv a hraní rolí, k přeměně tradičních přednášek na interaktivní formy učení. Kapitola zdůrazňuje hodnotu praktických zkušeností a interaktivních výukových metod ve vysokoškolské pedagogice. První kapitola poskytuje pohled na integraci Santiniho architektonického odkazu do vysokoškolské pedagogiky a zdůrazňuje význam praktických zkušeností a interaktivních výukových metod pro studenty, zejména v technických oborech. Druhá kapitola autorky Kateřiny Tomeškové „Exkurze jako atraktivní forma zprostředkování světa kolem nás“ pojednává o významu exkurzí jako formy interakce mezi vzdělávacími institucemi a okolním světem. Zdůrazňuje pokračující význam exkurzí ve vzdělávání, protože spojují teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi. Kapitola zdůrazňuje výhody organizování exkurzí pro studenty na všech úrovních a typech škol. Zmiňuje, že exkurze poskytují studentům příležitost získat nové znalosti, terminologii a technologie, stejně jako sdílet zkušenosti a zapojit se do diskusí se svými vrstevníky. Je vysvětlen význam exkurzí pro prohloubení porozumění studentů různým předmětům v různých kontextech, posílení jejich společenských, vědeckých, technických a odborných znalostí a posílení jejich motivace k autentickému učení. Dále autorka poukazuje na to, že dobře organizované exkurze mohou přispět k celkovému zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání v České republice, a to v souladu s požadovanou modernizací pedagogických přístupů a společenských očekávání.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-01-07240-0
Number of pages
116
Publisher name
Fakulta stavební
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—