All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

PROPAEDEUTICS AND THE PERSONALITY OF J.B. SANTINI

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00371895" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00371895 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/68407700:21630/23:00371895

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    PROPEDEUTIKA A OSOBNOST J. B. SANTINIHO

  • Original language description

    Kniha PROPEDEUTIKA A OSOBNOST J. B. SANTINIHO, jejímž editorem je Dr. Václav Liška, je výstupem projektu MK 30755/2023 ProSantini – Santini ve VŠ pedagogice, projektové výzvy Ministerstva kultury v souvislosti s výročím 300 let od úmrtí J.B.A. Santiniho. Knihu uvádí kapitola nazvaná „Vysokoškolská pedagogika v kontextu odkazu J. B. Santiniho“ Jitky Cirklové zkoumá téma vysokoškolské pedagogiky v kontextu architektonického odkazu J. B. Santiniho. Kapitola pojednává o důležitosti osvojování základních znalostí a dovedností pro začínající pedagogy, zejména při organizaci a přípravě exkurzí. Zdůrazňuje význam a přitažlivost použití případových studií, jako je Santiniho práce, ve výuce, zejména pro studenty technických oborů. Autorka navrhuje různé výukové metody a nástroje, včetně skupinových diskusí, prezentací, psaní zpráv a hraní rolí, k přeměně tradičních přednášek na interaktivní formy učení. Kapitola zdůrazňuje hodnotu praktických zkušeností a interaktivních výukových metod ve vysokoškolské pedagogice. První kapitola poskytuje pohled na integraci Santiniho architektonického odkazu do vysokoškolské pedagogiky a zdůrazňuje význam praktických zkušeností a interaktivních výukových metod pro studenty, zejména v technických oborech. Druhá kapitola autorky Kateřiny Tomeškové „Exkurze jako atraktivní forma zprostředkování světa kolem nás“ pojednává o významu exkurzí jako formy interakce mezi vzdělávacími institucemi a okolním světem. Zdůrazňuje pokračující význam exkurzí ve vzdělávání, protože spojují teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi. Kapitola zdůrazňuje výhody organizování exkurzí pro studenty na všech úrovních a typech škol. Zmiňuje, že exkurze poskytují studentům příležitost získat nové znalosti, terminologii a technologie, stejně jako sdílet zkušenosti a zapojit se do diskusí se svými vrstevníky. Je vysvětlen význam exkurzí pro prohloubení porozumění studentů různým předmětům v různých kontextech, posílení jejich společenských, vědeckých, technických a odborných znalostí a posílení jejich motivace k autentickému učení. Dále autorka poukazuje na to, že dobře organizované exkurze mohou přispět k celkovému zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání v České republice, a to v souladu s požadovanou modernizací pedagogických přístupů a společenských očekávání.

  • Czech name

    PROPEDEUTIKA A OSOBNOST J. B. SANTINIHO

  • Czech description

    Kniha PROPEDEUTIKA A OSOBNOST J. B. SANTINIHO, jejímž editorem je Dr. Václav Liška, je výstupem projektu MK 30755/2023 ProSantini – Santini ve VŠ pedagogice, projektové výzvy Ministerstva kultury v souvislosti s výročím 300 let od úmrtí J.B.A. Santiniho. Knihu uvádí kapitola nazvaná „Vysokoškolská pedagogika v kontextu odkazu J. B. Santiniho“ Jitky Cirklové zkoumá téma vysokoškolské pedagogiky v kontextu architektonického odkazu J. B. Santiniho. Kapitola pojednává o důležitosti osvojování základních znalostí a dovedností pro začínající pedagogy, zejména při organizaci a přípravě exkurzí. Zdůrazňuje význam a přitažlivost použití případových studií, jako je Santiniho práce, ve výuce, zejména pro studenty technických oborů. Autorka navrhuje různé výukové metody a nástroje, včetně skupinových diskusí, prezentací, psaní zpráv a hraní rolí, k přeměně tradičních přednášek na interaktivní formy učení. Kapitola zdůrazňuje hodnotu praktických zkušeností a interaktivních výukových metod ve vysokoškolské pedagogice. První kapitola poskytuje pohled na integraci Santiniho architektonického odkazu do vysokoškolské pedagogiky a zdůrazňuje význam praktických zkušeností a interaktivních výukových metod pro studenty, zejména v technických oborech. Druhá kapitola autorky Kateřiny Tomeškové „Exkurze jako atraktivní forma zprostředkování světa kolem nás“ pojednává o významu exkurzí jako formy interakce mezi vzdělávacími institucemi a okolním světem. Zdůrazňuje pokračující význam exkurzí ve vzdělávání, protože spojují teoretické znalosti s praktickými zkušenostmi. Kapitola zdůrazňuje výhody organizování exkurzí pro studenty na všech úrovních a typech škol. Zmiňuje, že exkurze poskytují studentům příležitost získat nové znalosti, terminologii a technologie, stejně jako sdílet zkušenosti a zapojit se do diskusí se svými vrstevníky. Je vysvětlen význam exkurzí pro prohloubení porozumění studentů různým předmětům v různých kontextech, posílení jejich společenských, vědeckých, technických a odborných znalostí a posílení jejich motivace k autentickému učení. Dále autorka poukazuje na to, že dobře organizované exkurze mohou přispět k celkovému zlepšení kvality vysokoškolského vzdělávání v České republice, a to v souladu s požadovanou modernizací pedagogických přístupů a společenských očekávání.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-01-07240-0

  • Number of pages

    116

  • Publisher name

    Fakulta stavební

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book