All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

It is only possible to understand each other through communication - even in a museum

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F23%3A00373511" target="_blank" >RIV/68407700:21110/23:00373511 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Dorozumět se je možné jen prostřednictvím komunikace - i v muzeu

  • Original language description

    Kapitola je věnována klíčové roli komunikace v muzeích a jejím účinkům na vztah mezi muzejní institucí a jejím návštěvníkem. Kapitola "Dorozumět se je možné jen prostřednictvím komunikace - i v muzeu" zdůrazňuje, jak esenciální je efektivní komunikace pro vytváření smysluplných a obohacujících zážitků pro návštěvníky muzea. Rozvíjí myšlenku, že muzea nejsou jen pasivními prostorami, kde jsou vystaveny artefakty, ale aktivními centry vzdělávání, inspirace a dialogu. Způsob, jakým muzeum komunikuje svůj obsah, může zásadně ovlivnit vnímání, učení a celkovou zkušenost návštěvníků. Autorka přináší příklady úspěšných strategií komunikace, které zahrnují využití moderních technologií, interaktivních prvků a personalizovaných přístupů k výkladu, aby bylo muzejní vzdělávání přístupné, zapojené a relevantní pro širokou veřejnost. Kapitola také poukazuje na význam jasného, srozumitelného a přístupného jazyka ve výstavních textech, průvodcích a jiných komunikačních materiálech, které pomáhají překlenout propast mezi odborným jazykem a laickým publikem. Diskutuje, jak může být komunikace v muzeu použita k podpoře kritického myšlení, emocionálního prožitku a sociální interakce mezi návštěvníky. V závěru autorka zdůrazňuje, že úspěšná komunikace v muzeu vyžaduje neustálou reflexi a adaptaci na měnící se potřeby a očekávání návštěvníků. Tento přístup nejenže zvyšuje hodnotu muzejních sbírek a výstav, ale také posiluje vztahy s komunitou a podporuje širší zapojení veřejnosti do kultury a umění. Tato kapitola je neocenitelným zdrojem pro profesionály v oblasti muzeologie a kulturního managementu, stejně jako pro každého, kdo se zajímá o dynamiku a význam komunikace v kontextu muzejních institucí.

  • Czech name

    Dorozumět se je možné jen prostřednictvím komunikace - i v muzeu

  • Czech description

    Kapitola je věnována klíčové roli komunikace v muzeích a jejím účinkům na vztah mezi muzejní institucí a jejím návštěvníkem. Kapitola "Dorozumět se je možné jen prostřednictvím komunikace - i v muzeu" zdůrazňuje, jak esenciální je efektivní komunikace pro vytváření smysluplných a obohacujících zážitků pro návštěvníky muzea. Rozvíjí myšlenku, že muzea nejsou jen pasivními prostorami, kde jsou vystaveny artefakty, ale aktivními centry vzdělávání, inspirace a dialogu. Způsob, jakým muzeum komunikuje svůj obsah, může zásadně ovlivnit vnímání, učení a celkovou zkušenost návštěvníků. Autorka přináší příklady úspěšných strategií komunikace, které zahrnují využití moderních technologií, interaktivních prvků a personalizovaných přístupů k výkladu, aby bylo muzejní vzdělávání přístupné, zapojené a relevantní pro širokou veřejnost. Kapitola také poukazuje na význam jasného, srozumitelného a přístupného jazyka ve výstavních textech, průvodcích a jiných komunikačních materiálech, které pomáhají překlenout propast mezi odborným jazykem a laickým publikem. Diskutuje, jak může být komunikace v muzeu použita k podpoře kritického myšlení, emocionálního prožitku a sociální interakce mezi návštěvníky. V závěru autorka zdůrazňuje, že úspěšná komunikace v muzeu vyžaduje neustálou reflexi a adaptaci na měnící se potřeby a očekávání návštěvníků. Tento přístup nejenže zvyšuje hodnotu muzejních sbírek a výstav, ale také posiluje vztahy s komunitou a podporuje širší zapojení veřejnosti do kultury a umění. Tato kapitola je neocenitelným zdrojem pro profesionály v oblasti muzeologie a kulturního managementu, stejně jako pro každého, kdo se zajímá o dynamiku a význam komunikace v kontextu muzejních institucí.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Pod ochranou sv. Floriána

  • ISBN

    978-80-87495-26-1

  • Number of pages of the result

    14

  • Pages from-to

    25-38

  • Number of pages of the book

    96

  • Publisher name

    Muzeum jižního Plzeňska v Blovicích

  • Place of publication

    Blovice

  • UT code for WoS chapter