Test section with a sub-ballast layer of asphalt concrete at the Semily railway station
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00372537" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00372537 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zkušební úsek s konstrukční vrstvou z asfaltového betonu v ŽST Semily
Original language description
V České republice se aktuálně připravuje výstavba vysokorychlostních železničních tratí podle principů převzatých z Francie. Pro všechny úseky vysokorychlostních železničních tratí v České republice se předpokládá jednotná skladba konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a štěrkodrti předepsaných tlouštěk. Existuje však předpoklad, že s využitím stabilizační geomříže by mohly být tloušťky těchto vrstev redukovány při zachování, případně zvýšení deformační odolnosti a životnosti konstrukce, což by vedlo k ekonomicky výhodnějšímu návrhu s potenciálem významného snížení množství potřebného kameniva a asfaltového betonu. V první části příspěvku jsou prezentovány výsledky literární rešerše shrnující dosavadní zahraniční zkušenosti s aplikací asfaltového betonu v železničním spodku. V další části je prezentován nově zřízený zkušební úsek s variantními skladbami konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a kameniva v různých tloušťkách doplněných o stabilizační geomříž.
Czech name
Zkušební úsek s konstrukční vrstvou z asfaltového betonu v ŽST Semily
Czech description
V České republice se aktuálně připravuje výstavba vysokorychlostních železničních tratí podle principů převzatých z Francie. Pro všechny úseky vysokorychlostních železničních tratí v České republice se předpokládá jednotná skladba konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a štěrkodrti předepsaných tlouštěk. Existuje však předpoklad, že s využitím stabilizační geomříže by mohly být tloušťky těchto vrstev redukovány při zachování, případně zvýšení deformační odolnosti a životnosti konstrukce, což by vedlo k ekonomicky výhodnějšímu návrhu s potenciálem významného snížení množství potřebného kameniva a asfaltového betonu. V první části příspěvku jsou prezentovány výsledky literární rešerše shrnující dosavadní zahraniční zkušenosti s aplikací asfaltového betonu v železničním spodku. V další části je prezentován nově zřízený zkušební úsek s variantními skladbami konstrukčních vrstev z asfaltového betonu a kameniva v různých tloušťkách doplněných o stabilizační geomříž.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/CK02000293" target="_blank" >CK02000293: Adaptation of the French method of evaluation of track substructure for high-speed lines into the Czech Republic conditions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové prvky v železničním stavitelství. Sborník přednášek vydaný u příležitosti semináře konaného ve dnech 14. a 15. února 2024 v Děčíně
ISBN
978-80-909133-0-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
79-87
Publisher name
Vyšší odborná škola a Střední průmyslová škola strojní, stavební a dopravní
Place of publication
Děčín
Event location
Děčín
Event date
Feb 14, 2024
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—