All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Simulation of a Small Turbocharged Gasoline Engine in Transient Operation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F04%3A02100807" target="_blank" >RIV/68407700:21220/04:02100807 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Simulation of a Small Turbocharged Gasoline Engine in Transient Operation

  • Original language description

    The paper describes experience obtained with a GT-Power code used for a downsized turbocharged gasoline engine modeling. The steady-performance model, calibrated by preliminary experiments, has been modified to the transient response one. Knock limit prediction has been used for compression ratio and boost pressure optimization. New authors' models have been developed for extrapolation of compressor and turbine maps to cover the field of operation modes during a typical transient response. GT-Power control elements ensured a realistic engine response to accelerator, brake or clutch positions. The Driver element could drive various speed schedules such as maximum acceleration mode, engine braking mode or the European fuel-consumption/emission test.

  • Czech name

    Simulace přechodových režimů maloobjemového přeplňovaného zážehového motoru

  • Czech description

    Práce se zabývá simulací přechodových režimů maloobjemového přeplňovaného zážehového motoru v programu GT-Power. Základní model byl kalibrován na základě ustálených režimů a dále modifikován pro simulaci přechodových režimů. Kompresní poměr, plnicí tlaka předstih zážehu byl limitován klepáním, které bylo zahrnuto formou zjenodušeného modelu. Reálné chování soustavy se řídící jednotkou bylo provedeno prostřednictvím kontrolních prvků obsažených v GT-Power.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LN00B073" target="_blank" >LN00B073: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Engineering</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Modelling of Spark Ignition Engines

  • ISBN

    0-7680-1366-6

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    10-20

  • Number of pages of the book

  • Publisher name

    SAE International

  • Place of publication

    Warrendale, PA 15096

  • UT code for WoS chapter