*2-stroke Engine Brake
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00216120" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00216120 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/68407700:21220/12:00217504
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
*2-stroke Engine Brake
Original language description
*The report summarizes results of detailed thermodynamic simulations in GT-Power concerning engine braking. The main emphasis is put on 2-stroke mode which allows significant increase of braking power. Multi-variable complex optimizations were performedto find optimal engine setting ? the dominant feature is setting of dedicated multi-peak exhaust valve.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
BJ - Thermodynamics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
127
Place of publication
Praha
Publisher/client name
EATON S.r.l.
Version
—