All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Distortion of Measured Pressure in Exhaust-manifold due to Transducer Position

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F05%3A02112154" target="_blank" >RIV/68407700:21220/05:02112154 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Distortion of Measured Pressure in Exhaust-manifold due to Transducer Position

  • Original language description

    This article describes a study for transducer positioning in exhaust manifold socket of the indicated cylinder for in-exhaust manifold pressure indicating. Limitation of free place about the socket has complicated assembly of large pressure transducer into optimal place. Therefore another position of the transducer has been chosen, so-called compromise-position. On the base of the simulation in CFD Code FLUENT, there were expected some fluctuations in course of indicated pressure in socket. There were measured some fluctuations in exhaust-manifold pressure courses during some regimes of tested engine. On the base of this study, the fluctuations were eliminated in the final courses of indicated pressure in socket.

  • Czech name

    Zkreslení naměřeného průběhu tlaku ve výfukovém potrubí pozicí snímače

  • Czech description

    Obsahem článku je popis studie pro určení vhodného místa pro snímač tlaku na nátrubku výfukového potrubí indikovaného válce za účelem indikace tlaku v nátrubku. Z důvodu prostorového omezení nebylo možné umístit poměrně rozměrný snímač tlaku do nejvhodnějšího místa podle simulací. Proto byla zvolena tzv. kompromisní poloha snímače. Na základě simulací v CFD kódu Fluent byly očekávány v této poloze snímače fluktuace v naměřeném průběhu tlaku. V některých režimech motoru byly tyto fluktuace skutečně naměřeny. Pro další vyhodnocení tak mohli být tyto fluktuace eliminovány z naměřených průběhů.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    3

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    12-17

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database