Distortion of Measured Pressure in Exhaust-manifold due to Transducer Position
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F05%3A02112154" target="_blank" >RIV/68407700:21220/05:02112154 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Distortion of Measured Pressure in Exhaust-manifold due to Transducer Position
Original language description
This article describes a study for transducer positioning in exhaust manifold socket of the indicated cylinder for in-exhaust manifold pressure indicating. Limitation of free place about the socket has complicated assembly of large pressure transducer into optimal place. Therefore another position of the transducer has been chosen, so-called compromise-position. On the base of the simulation in CFD Code FLUENT, there were expected some fluctuations in course of indicated pressure in socket. There were measured some fluctuations in exhaust-manifold pressure courses during some regimes of tested engine. On the base of this study, the fluctuations were eliminated in the final courses of indicated pressure in socket.
Czech name
Zkreslení naměřeného průběhu tlaku ve výfukovém potrubí pozicí snímače
Czech description
Obsahem článku je popis studie pro určení vhodného místa pro snímač tlaku na nátrubku výfukového potrubí indikovaného válce za účelem indikace tlaku v nátrubku. Z důvodu prostorového omezení nebylo možné umístit poměrně rozměrný snímač tlaku do nejvhodnějšího místa podle simulací. Proto byla zvolena tzv. kompromisní poloha snímače. Na základě simulací v CFD kódu Fluent byly očekávány v této poloze snímače fluktuace v naměřeném průběhu tlaku. V některých režimech motoru byly tyto fluktuace skutečně naměřeny. Pro další vyhodnocení tak mohli být tyto fluktuace eliminovány z naměřených průběhů.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2005
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars
ISSN
1214-0821
e-ISSN
—
Volume of the periodical
3
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
6
Pages from-to
12-17
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—