All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pedestrian Protection - Influence of Bonnet Design

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F05%3A02112469" target="_blank" >RIV/68407700:21220/05:02112469 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Pedestrian Protection - Influence of Bonnet Design

  • Original language description

    In a vehicle-pedestrian impact, the majority of pedestrian fatalities are caused by the head injuries. Accident analysis showed that the bonnet of car and its surrounding often had consequences with severe head injuries in such accidents, especially whenyoung or small pedestrians are involved. The study discuses a potential of active bonnet and shape modifications of chosen structural members of bonnet and fender to reduce the severity of the resulting head injuries. The pedestrian friendliness of thevehicle front end (original and modified) was assessed on the base of data obtained from mathematic simulations (HIC, acceleration etc.) of both headform impact and dummy-to-car impact (50%Hybrid_III and 5%Hybrid_III ware used) to relevant points of vehicle front end. Moreover, simulation results ware discussed in contrast with results of analytic study of impact physics.

  • Czech name

    Ochrana chodců - vliv konstrukce kapoty

  • Czech description

    Nejčastější příčinou vážného zraněním eventuálně následné smrti chodce při kolizi s osobním automobilem je náraz hlavy chodce na kapotu, její okraj či okraj čelního skla automobilu. Významným faktorem ovlivňujícím závažnost takovýchto poranění je konstrukce kapoty a jejího okolí a to zvláště v případech kdy účastníkem dopravní nehody je dítě nebo člověk malého vzrůstu. Článek se zabývá posouzením možností snížení rizika poranění chodce použitím tzv. aktivní kapoty a/nebo modifikací struktury jednotlivých dílů přední části vozidla. Byly provedeny simulace jak kolize zkušební figuríny s přední částí automobilu tak i náraz hlavovým impaktorem do kapoty tohoto automobilu. Tyto simulace byly provedeny jak na modelu sériově vyráběného automobilu tak automobilu vybaveného aktivní kapotou a/nebo modifikovanou strukturou přední části vozidla.

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    86-80941-30-1

  • Place of publication

    Bělehrad

  • Publisher/client name

  • Version

  • Carrier ID

    neuvedeno