Computational Optimization of Split Injections and EGR in a Diesel Engine Using an Adaptive-Gradient Based Algorithm
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F06%3A02123940" target="_blank" >RIV/68407700:21220/06:02123940 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Computational Optimization of Split Injections and EGR in a Diesel Engine Using an Adaptive-Gradient Based Algorithm
Original language description
Simulation of diesel split injection in a CR system in KIVA 3V coupled viz CTU OBEH codes for turbocharging simulation. Implemetation of gradient based algorithm to find limts of medium-speed engine efficiency at given pollutants – soot and nitrogen oxides – concentrations.
Czech name
Počítačová optimalizace rozděleného vstřiku paliva naftového motoru s použitím gradientní metody
Czech description
Simulace rozděleného vstřikování u CR systému pro středně rychloběžný motor pomocí programů KIVA 3V (Los Alamos Nat. Labs) a ČVUT OBEH. Optimalizace účinnosti při dané úrovni emisí.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
SAE Papers - Multi Dimensional Engine Modelling 2006
ISBN
0-7680-0562-0
Number of pages of the result
18
Pages from-to
1-18
Number of pages of the book
—
Publisher name
SAE International
Place of publication
Warrendale, PA 15096
UT code for WoS chapter
—