All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Problems of Highly Turbocharged Engines

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02137914" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02137914 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Problems of Highly Turbocharged Engines

  • Original language description

    General problems and constraints of the steady-operation optimized cycle of a high-boosted CI or SI engine. Engine and turbocharger approach to optimization, specific features of combined systems (super / turbocharger, two-stage turbocharging, compoundedconcepts). Influence of valve gear aerodynamics, exhaust system energy transfer and total pressure losses in manifolds and aftertreatment devices on turbocharger performance. Transient response with different combustion systems. New challenges caused bylow-cycle (thermal) fatigue at high-boost engines. Importance of understanding of physics of turbocharging for the efficient use of simulation tools.

  • Czech name

    Problémy vysoce přeplňovaných motorů

  • Czech description

    Obecné problémy a omezení optimalizace oběhu vysoce přeplňovaných vznětových a zážehových motorů. Optimalizace z hlediska motoru a turbodmychadla. Specifické problémy kombinovaných systémů (mechanicky hnané dmychadlo / turbodmychadlo, dvoustupňové přeplňování, sdružené jednotky s turbinou činného výkonu). Vliv aerodynamiky ventilového rozvodu, přenos energie výfukových plynů ve výfukovém systému, vliv ztrát celkového tlaku v potrubních systémech a zařízeních pro zneškodnění spalin. Přechodové procesy srůznými spalovacími systémy. Nové problémy konstrukce ohrožené nízkocyklickou (tepelnou) únavou u vysoce přeplňovaných motorů. Důležitost pochopení fyzikální podstaty jevů pro účinné použití simulace.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    MECCA Journal of Middle European Construction and Design of Cars

  • ISSN

    1214-0821

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    5

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    16

  • Pages from-to

    14-29

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database