All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

High-Frequency Unsteady Radial Turbine Map Approximation and Extrapolation by 1-D simulation using GT Power Modules

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F08%3A02152260" target="_blank" >RIV/68407700:21220/08:02152260 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    High-Frequency Unsteady Radial Turbine Map Approximation and Extrapolation by 1-D simulation using GT Power Modules

  • Original language description

    Experiment based turbine map consists in reduced mass flow rate or isentropic efficiency in dependence on pressure ratio close to optimum reduced speed (blade tip speed ratio). It is described and parametrized by the new fully-unsteady 1-D model of 10 calibration parameters - SAE 2002-01- 0377 based on GT Power unsteady flow modules. The best fitting is possible using optimizer - SAE 2008-01-0295. The model is directly built-in in GT Power without using lumped-parameter turbine maps. The calibration isdone simulating steady-operation at turbocharger test-rig in GT Power and comparing the results to steady-operation turbine map. The results are suitable for extrapolation to broad range of blade tip speed ratios and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation.

  • Czech name

    Plně nestacionární 1-D simulace charakteristiky radiální turbiny turbodmychadla za vysokých frekvencí pulsací použitím modulů GT Power

  • Czech description

    Náhrada experimentálně zjištěné charakteristiky radiální turbiny v blízkosti optimálního rychlostního poměru pomocí nového plně nestacionárního 1-D modelu o 10 kalibračních parametrech. Jejich hodnoty mohou být zjištěny optimalizací poté, co je nová procedura, využívající solver GT Power, implementována do GT Suite a provozována na simulovaném stanovišti pro zkoušení turbodmychadel. Výsledky respektují plně nestacionární provoz turbiny a jsou vhodné pro extrapolaci do velmi odlišných rychlostních poměrů. Výhodné použití při 1-D simulaci přechodových režimů.

Classification

  • Type

    R - Software

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    RAD_TUR_2008.gtm

  • Technical parameters

    GT Suite v. 6.2

  • Economical parameters

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    ČVUT, Fakulta strojní