Turbocharger Radial Turbine Map Approximation and Extrapolation by 1-D simulation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02139599" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02139599 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Turbocharger Radial Turbine Map Approximation and Extrapolation by 1-D simulation
Original language description
Experiment based turbine map consists in reduced mass flow rate or isentropic efficiency in dependence on pressure ratio close to optimum reduced speed (blade tip speed ratio). It is described and parametrized by the 1-D model of 10 calibration parameters - SAE 2002-01- 0377. The best fitting is possible using optimizer - SAE 2008-01-0295. The results are suitable for extrapolation to broad range of blade tip speed ratios and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation. It is suitable for identifying input data for 1-D unsteady turbine model.
Czech name
1-D simulace charakteristiky radiální turbiny turbodmychadla
Czech description
Náhrada experimentálně zjištěné charakteristiky radiální turbiny v blízkosti optimálního rychlostního poměru pomocí 1-D modelu o 10 kalibračních parametrech. Jejich hodnoty mohou být zjištěny optimalizací. Vhodná pro extrapolaci do velmi odlišných rychlostních poměrů. Výhodné použití při 1-D simulaci přechodových režimů.
Classification
Type
X - Unclassified
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů