Turbocharger Compressor Map Approximation and Extrapolation for 1-D simulation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F07%3A02139640" target="_blank" >RIV/68407700:21220/07:02139640 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Turbocharger Compressor Map Approximation and Extrapolation for 1-D simulation
Original language description
Experiment based compressor map consists in pressure ratio or isentropic efficiency in dependence on reduced mass flow rate at constant reduced speed. It is described by the best fitting functions and parametrized. Original method of compressor map approximation by rational polynomial function. It estimates the states of pressure ratio < 1 and efficency (using Euler turbine theorem) for the interval surge limit - choke limit. It si especially suitable for 1-D engine simulation. The results are suitablefor extrapolation to very low pressure ratios (even less than 1) and may be used in 1-D engine simulations, especially at transient operation. SAE Paper 2006-01-0659
Czech name
Aproximace a extrapolace charakteristiky odstředivého kompresoru pro 1-D simulace
Czech description
Regresní náhrada experimentálně zjištěné charakteristiky kompresoru, vhodná pro extrapolaci do nejnižších tlakových poměrů včetně podtlaku za kompresorem.. Výhodné použití při 1-D simulaci přechodových režimů.
Classification
Type
X - Unclassified
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů