The Results of Cyclic and Static Load of Tram Roof
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00190936" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00190936 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výsledky cyklického a statického zatížení střechy tramvaje
Original language description
Zpráva se zabývá problematikou numerické simulace zatěžování lepených spojů úchytů vnější výzbroje na střeše článku nízkopodlažní tramvaje metodou konečných prvků. Pro modelování vrstvy lepidla jsou použity tzv. kohezivní prvky s popisem závislosti napětí - oddálení. Analyzována je napjatost a deformace různých variant lepených spojů úchytů na sendvičové konstrukci střechy tramvaje integrované do globálního modelu konstrukce vozu. Vyhodnoceno je namáhání lepených spojů při uvažování definovaných případůzatížení působícího na úchyty. Dále jsou vyhodnoceny posuvy spojů výzbroje k úchytům vzhledem ke střeše a průhyby střechy v místě lepených spojů. Použitý výpočtový model využívající kohezivní prvky je verifikován experimentem na segmentu střechy. V další části zprávy jsou shrnuty výsledky z cyklického namáhání a statické zkoušky segmentu střechy.
Czech name
Výsledky cyklického a statického zatížení střechy tramvaje
Czech description
Zpráva se zabývá problematikou numerické simulace zatěžování lepených spojů úchytů vnější výzbroje na střeše článku nízkopodlažní tramvaje metodou konečných prvků. Pro modelování vrstvy lepidla jsou použity tzv. kohezivní prvky s popisem závislosti napětí - oddálení. Analyzována je napjatost a deformace různých variant lepených spojů úchytů na sendvičové konstrukci střechy tramvaje integrované do globálního modelu konstrukce vozu. Vyhodnoceno je namáhání lepených spojů při uvažování definovaných případůzatížení působícího na úchyty. Dále jsou vyhodnoceny posuvy spojů výzbroje k úchytům vzhledem ke střeše a průhyby střechy v místě lepených spojů. Použitý výpočtový model využívající kohezivní prvky je verifikován experimentem na segmentu střechy. V další části zprávy jsou shrnuty výsledky z cyklického namáhání a statické zkoušky segmentu střechy.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JI - Composite materials
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI1%2F182" target="_blank" >FR-TI1/182: *Research and development of special materials, sandwich structures and technologies to be used in large mass transport vehicle component manufacturing</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů