Working sample of an engine Iveco with predictive control
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F11%3A00192516" target="_blank" >RIV/68407700:21220/11:00192516 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Funkční vzorek motoru Iveco s prediktivním řízením
Original language description
V rámci projektu bylo implementováno řízení vznětového motoru IVECO F4A s turbodmychadlem. Jedná se o prediktivní řízení otáček motoru při současné aplikaci horní meze otáček turbodmychadla, a to za působení zátěžného momentu náhodného charakteru, generovaného pomocí dynamometru Dynas, který je součástí měřicího stanoviště. Nezbytný interface pro aplikaci vyvinuté řídicí strategie tvořila řídicí jednotka Morpheus, zajišťující snímání měřených veličin (mezi jinými otáčky motoru, turbodmychadla, tlak v sacím potrubí) a vysílání akčních signálů (pro pedál plynu a aktuátor nastavení wastegate u torbodmychadla). Samotné řízení bylo naprogramováno v prostředí MATLAB Simulink. To byla také po modifikaci následně použita při reálném experimentu. Jedná se o prediktivní řízení s využitím prediktivního modelu motoru, založeného na algoritmu LOLIMOT. Řídicí fázi poprvé předchází fáze trénovací, kdy je na základě zkušebních měření (s použitím vhodných excitačních signálů) vytvořen zmíněný prediktiv
Czech name
Funkční vzorek motoru Iveco s prediktivním řízením
Czech description
V rámci projektu bylo implementováno řízení vznětového motoru IVECO F4A s turbodmychadlem. Jedná se o prediktivní řízení otáček motoru při současné aplikaci horní meze otáček turbodmychadla, a to za působení zátěžného momentu náhodného charakteru, generovaného pomocí dynamometru Dynas, který je součástí měřicího stanoviště. Nezbytný interface pro aplikaci vyvinuté řídicí strategie tvořila řídicí jednotka Morpheus, zajišťující snímání měřených veličin (mezi jinými otáčky motoru, turbodmychadla, tlak v sacím potrubí) a vysílání akčních signálů (pro pedál plynu a aktuátor nastavení wastegate u torbodmychadla). Samotné řízení bylo naprogramováno v prostředí MATLAB Simulink. To byla také po modifikaci následně použita při reálném experimentu. Jedná se o prediktivní řízení s využitím prediktivního modelu motoru, založeného na algoritmu LOLIMOT. Řídicí fázi poprvé předchází fáze trénovací, kdy je na základě zkušebních měření (s použitím vhodných excitačních signálů) vytvořen zmíněný prediktiv
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0568" target="_blank" >1M0568: Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
EnginePredCont
Numerical identification
—
Technical parameters
Funkční vzorek postavený pro experimentální ověření algoritmů prediktivního řízení.
Economical parameters
Nebyly stanoveny, je neprodejné, bylo použito pro verifikaci vyvíjených algoritmů.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
České vysoké učení technické v Praze
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—