Using of Calibrated Mathematical Model Engine with Rotary Pistons for the Final Design of the new Prototype
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202424" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202424 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití kalibrovaného matematického modelu motoru s krouživými písty pro konečný návrh nového funkčního vzorku
Original language description
Zpráva shrnuje práce na vytvoření matematického modelu nekonvenčního několikarotorového motoru s krouživým pohybem pístů a vnějším přívodem tepla, zahrnující poznatky získané při kalibraci modelu naměřenými průběhy tlaku . Model motoru byl vytvořen v programu GT-Power. Koncepce stroje je se čtyřmi rotačními stupni. Tato varianta byla doplněna o kompresor pro zvýšení množství pracovního média. Rozměry výchozí varianty jsou zvoleny dle matematického modelu Ing. Železného (dále model RGZ), který je založenna řešení základních rovnic termodynamiky. Rozměry byly posléze optimalizovány v programu GT- Power pro dosažení vyššího indikovaného výkonu a indikované účinnosti motoru. Matematický model v GT-Poweru řeší parciální diferenciální rovnice dynamiky plynůpro stlačitelnou tekutinu (rovnice zachování hmoty, energie a hybnosti) a počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými stupni stroje a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích. Tím zpřesňuje algebraický model
Czech name
Využití kalibrovaného matematického modelu motoru s krouživými písty pro konečný návrh nového funkčního vzorku
Czech description
Zpráva shrnuje práce na vytvoření matematického modelu nekonvenčního několikarotorového motoru s krouživým pohybem pístů a vnějším přívodem tepla, zahrnující poznatky získané při kalibraci modelu naměřenými průběhy tlaku . Model motoru byl vytvořen v programu GT-Power. Koncepce stroje je se čtyřmi rotačními stupni. Tato varianta byla doplněna o kompresor pro zvýšení množství pracovního média. Rozměry výchozí varianty jsou zvoleny dle matematického modelu Ing. Železného (dále model RGZ), který je založenna řešení základních rovnic termodynamiky. Rozměry byly posléze optimalizovány v programu GT- Power pro dosažení vyššího indikovaného výkonu a indikované účinnosti motoru. Matematický model v GT-Poweru řeší parciální diferenciální rovnice dynamiky plynůpro stlačitelnou tekutinu (rovnice zachování hmoty, energie a hybnosti) a počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými stupni stroje a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích. Tím zpřesňuje algebraický model
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů