Mathematical Model of a Supercharged Circular Piston Engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F12%3A00202426" target="_blank" >RIV/68407700:21220/12:00202426 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Matematický model motoru s krouživými písty přeplňovaný kompresorem
Original language description
Zpráva shrnuje práce na vytvoření matematického modelu nekonvenčního několikarotorového motoru s krouživým pohybem pístů a vnějším přívodem tepla, zahrnující poznatky získané při kalibraci modelu naměřenými průběhy tlaku [ ]. Model motoru byl vytvořen vprogramu GT-Power. Koncepce stroje je s pěti rotačními stupni. Tato varianta byla doplněna o kompresor pro zvýšení množství pracovního média. Rozměry výchozí varianty jsou zvoleny dle varianty realizované jako funkční vzorek [2]. Matematický model v GT-Poweru řeší parciální diferenciální rovnice dynamiky plynů pro stlačitelnou tekutinu (rovnice zachování hmoty, energie a hybnosti) a počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými stupni stroje a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích. Tím zpřesňuje algebraický model RGZ.
Czech name
Matematický model motoru s krouživými písty přeplňovaný kompresorem
Czech description
Zpráva shrnuje práce na vytvoření matematického modelu nekonvenčního několikarotorového motoru s krouživým pohybem pístů a vnějším přívodem tepla, zahrnující poznatky získané při kalibraci modelu naměřenými průběhy tlaku [ ]. Model motoru byl vytvořen vprogramu GT-Power. Koncepce stroje je s pěti rotačními stupni. Tato varianta byla doplněna o kompresor pro zvýšení množství pracovního média. Rozměry výchozí varianty jsou zvoleny dle varianty realizované jako funkční vzorek [2]. Matematický model v GT-Poweru řeší parciální diferenciální rovnice dynamiky plynů pro stlačitelnou tekutinu (rovnice zachování hmoty, energie a hybnosti) a počítá s nevratnými změnami při přepouštění plynu mezi jednotlivými stupni stroje a nestacionárními jevy ve spojovacích potrubích. Tím zpřesňuje algebraický model RGZ.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů