*Mathematical model of Stirling engine
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00213695" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00213695 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
*Matematický model Stirlingova motoru
Original language description
*Zpráva shrnuje práce na vytvoření 1D matematického modelu Stirlingova motoru v programu GT-Power. Konstrukční rozměry motoru byly zadány zadavatelem projektu Strojírnami Bohdalice, a.s. Dvouválcový motor s válci do V (105°) je proveden jako tzv. alfa modifikace, s úplným klikovým mechanismem. Pracovní prostory válců jsou propojeny přes chladič, regenerátor a ohřívač. Jako pracovní médium je použito hélium. Po sestavení modelu a ověření jeho funkčnosti byla provedena kalibrace matematického modelu tlakynaměřenými v horkém a studeném válci. Kalibrovaný model byl dále použit pro citlivostní analýzu vlivu změny objemů dílčích komponent motoru na indikovaný výkon a indikovanou účinnost motoru. Konkrétně byl měněn objem spojovacího kanálu mezi válcem na horké (expanzní) straně a ohřívačem, objem ohřívače, objem kanálu mezi ohřívačem a regenerátorem, objem regenerátoru, objem mezi regenerátorem a chladičem, objem chladiče a objem mezi chladičem a válcem na studené (kompresní) straně a dále
Czech name
*Matematický model Stirlingova motoru
Czech description
*Zpráva shrnuje práce na vytvoření 1D matematického modelu Stirlingova motoru v programu GT-Power. Konstrukční rozměry motoru byly zadány zadavatelem projektu Strojírnami Bohdalice, a.s. Dvouválcový motor s válci do V (105°) je proveden jako tzv. alfa modifikace, s úplným klikovým mechanismem. Pracovní prostory válců jsou propojeny přes chladič, regenerátor a ohřívač. Jako pracovní médium je použito hélium. Po sestavení modelu a ověření jeho funkčnosti byla provedena kalibrace matematického modelu tlakynaměřenými v horkém a studeném válci. Kalibrovaný model byl dále použit pro citlivostní analýzu vlivu změny objemů dílčích komponent motoru na indikovaný výkon a indikovanou účinnost motoru. Konkrétně byl měněn objem spojovacího kanálu mezi válcem na horké (expanzní) straně a ohřívačem, objem ohřívače, objem kanálu mezi ohřívačem a regenerátorem, objem regenerátoru, objem mezi regenerátorem a chladičem, objem chladiče a objem mezi chladičem a válcem na studené (kompresní) straně a dále
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Number of pages
38
Place of publication
Praha
Publisher/client name
Strojírny Bohdalice, a.s.
Version
—