*TA03011212 - Simulation of Biogas Engine Concept with Separated Air and Gas Compression
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F14%3A00227183" target="_blank" >RIV/68407700:21220/14:00227183 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2014/separated_gas_compression.zip" target="_blank" >http://fs12120.fsid.cvut.cz/softlib/2014/separated_gas_compression.zip</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
*TA03011212 - Simulation of Biogas Engine Concept with Separated Air and Gas Compression
Original language description
*This software is an engine model with separated compression of air and gas. The engine layout reflects demands on formation of mixture in high pressure intake manifold downstream of compressors. Separate compressors are used for compressing air and biogas. Two engine variants were considered. First variant contains high pressure mixer and second variant contains high pressure solenoid operated gas admission valves in intake ports directly upstream of engine head. These models were used for specification of optimal turbochargers sizes for electric generator power demand.
Czech name
—
Czech description
—
Classification
Type
R - Software
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
Oddělené stlačování plynu
Technical parameters
Výpočetní software vytvořený v prostředí GT-Suite 7.4 sloužící pro termodynamické simulace motorů a simulace jejich řízení.
Economical parameters
Vyvinutá koncepce odděleného stlačování plynu zvýší bezpečnost motoru, kdy nemůže dojít k explozi sacího potrubí motoru v případě zášlehu skrz sací ventily. Zároveň tato koncepce umožní zvýšit účinnost využití energie paliva v kogenerační jednotce odstraněním potřeby kompresorové stanice stlačující plynné palivo pro vyfukovací ventily.
Owner IČO
68407700
Owner name
ČVUT FS