Analysis of Occurrence of Torsion Oscillations in Wheelset Drives Used in Modern Railway Vehicles
Result description
This project is created in the context of the press-fitted joints failure occurrence in running railway vehicles. This work deals with an idea of torsional oscillations in vehicles drives occurrence that can lead to previously mentioned. The aim of this work is to describe the ways of oscillations creation and duration according to external conditions. The solution of previously mentioned has been made via MATLAB Simulink and Simpack software simulations. There was created a vehicles dynamic model respecting the mechanical and the electrical part of the vehicle. The results of the model are the time dependent wheelsets oscillation courses in the situation when the adhesion is lost. The results describe creation, duration and disappearance of the oscillations according to variable friction coefficients. The results show that variable friction coefficient values lead to the variable torsional oscillations amplitudes. Another influence are the torque values and vehicles curvature passing.
Keywords
Railway vehiclestransportationspeedwheelsetdynamicstorsional oscillationsmechatronicsslipdrives
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Analýza výskytu torzních kmitů v pohonech moderních kolejových vozidel
Original language description
Tato práce vzniká v kontextu výskytu protočení kol na nápravách hnacích dvojkolí moderních lokomotiv. Práce se zabývá myšlenkou výskytu torzních oscilací v pohonu, které mohou vést ke ztrátě pevnosti lisovaných spojů. Cílem práce je popsat způsoby vzniku a průběhu oscilací v závislosti na čase a okolních podmínkách. K řešení problému byl zvolen ryze simulační přístup za pomoci softwaru MATLAB Simulink a Simpack. V rámci analýzy byl vytvořen model hnacího vozidla. Ten zahrnuje mechanickou i elektrickou část vozidla (řízení velikosti momentu). Výstupem modelu jsou časové průběhy torzních oscilací při ztrátě adheze. Výsledky popisují vznik oscilací, jejich rozvin a následné zatlumení. Vše je uvažováno při různých hodnotách součinitele adheze. Na základě naměřených hodnot je možno vyčíst, že různé hodnoty adheze vedou na různé velikosti amplitud torzních oscilací. Dalšími vlivy jsou aktuální velikost hnacího momentu a průjezd vozidla obloukem.
Czech name
Analýza výskytu torzních kmitů v pohonech moderních kolejových vozidel
Czech description
Tato práce vzniká v kontextu výskytu protočení kol na nápravách hnacích dvojkolí moderních lokomotiv. Práce se zabývá myšlenkou výskytu torzních oscilací v pohonu, které mohou vést ke ztrátě pevnosti lisovaných spojů. Cílem práce je popsat způsoby vzniku a průběhu oscilací v závislosti na čase a okolních podmínkách. K řešení problému byl zvolen ryze simulační přístup za pomoci softwaru MATLAB Simulink a Simpack. V rámci analýzy byl vytvořen model hnacího vozidla. Ten zahrnuje mechanickou i elektrickou část vozidla (řízení velikosti momentu). Výstupem modelu jsou časové průběhy torzních oscilací při ztrátě adheze. Výsledky popisují vznik oscilací, jejich rozvin a následné zatlumení. Vše je uvažováno při různých hodnotách součinitele adheze. Na základě naměřených hodnot je možno vyčíst, že různé hodnoty adheze vedou na různé velikosti amplitud torzních oscilací. Dalšími vlivy jsou aktuální velikost hnacího momentu a průjezd vozidla obloukem.
Classification
Type
Vsouhrn - Summary research report
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
26
Place of publication
Praha
Publisher/client name
ČVUT v Praze, Fakulta strojní, Ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel
Version
—
Basic information
Result type
Vsouhrn - Summary research report
CEP
JO - Land transport systems and equipment
Year of implementation
2015