All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of Occurrence of Torsion Oscillations in Wheelset Drives Used in Modern Railway Vehicles

Result description

This project is created in the context of the press-fitted joints failure occurrence in running railway vehicles. This work deals with an idea of torsional oscillations in vehicles drives occurrence that can lead to previously mentioned. The aim of this work is to describe the ways of oscillations creation and duration according to external conditions. The solution of previously mentioned has been made via MATLAB Simulink and Simpack software simulations. There was created a vehicles dynamic model respecting the mechanical and the electrical part of the vehicle. The results of the model are the time dependent wheelsets oscillation courses in the situation when the adhesion is lost. The results describe creation, duration and disappearance of the oscillations according to variable friction coefficients. The results show that variable friction coefficient values lead to the variable torsional oscillations amplitudes. Another influence are the torque values and vehicles curvature passing.

Keywords

Railway vehiclestransportationspeedwheelsetdynamicstorsional oscillationsmechatronicsslipdrives

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza výskytu torzních kmitů v pohonech moderních kolejových vozidel

  • Original language description

    Tato práce vzniká v kontextu výskytu protočení kol na nápravách hnacích dvojkolí moderních lokomotiv. Práce se zabývá myšlenkou výskytu torzních oscilací v pohonu, které mohou vést ke ztrátě pevnosti lisovaných spojů. Cílem práce je popsat způsoby vzniku a průběhu oscilací v závislosti na čase a okolních podmínkách. K řešení problému byl zvolen ryze simulační přístup za pomoci softwaru MATLAB Simulink a Simpack. V rámci analýzy byl vytvořen model hnacího vozidla. Ten zahrnuje mechanickou i elektrickou část vozidla (řízení velikosti momentu). Výstupem modelu jsou časové průběhy torzních oscilací při ztrátě adheze. Výsledky popisují vznik oscilací, jejich rozvin a následné zatlumení. Vše je uvažováno při různých hodnotách součinitele adheze. Na základě naměřených hodnot je možno vyčíst, že různé hodnoty adheze vedou na různé velikosti amplitud torzních oscilací. Dalšími vlivy jsou aktuální velikost hnacího momentu a průjezd vozidla obloukem.

  • Czech name

    Analýza výskytu torzních kmitů v pohonech moderních kolejových vozidel

  • Czech description

    Tato práce vzniká v kontextu výskytu protočení kol na nápravách hnacích dvojkolí moderních lokomotiv. Práce se zabývá myšlenkou výskytu torzních oscilací v pohonu, které mohou vést ke ztrátě pevnosti lisovaných spojů. Cílem práce je popsat způsoby vzniku a průběhu oscilací v závislosti na čase a okolních podmínkách. K řešení problému byl zvolen ryze simulační přístup za pomoci softwaru MATLAB Simulink a Simpack. V rámci analýzy byl vytvořen model hnacího vozidla. Ten zahrnuje mechanickou i elektrickou část vozidla (řízení velikosti momentu). Výstupem modelu jsou časové průběhy torzních oscilací při ztrátě adheze. Výsledky popisují vznik oscilací, jejich rozvin a následné zatlumení. Vše je uvažováno při různých hodnotách součinitele adheze. Na základě naměřených hodnot je možno vyčíst, že různé hodnoty adheze vedou na různé velikosti amplitud torzních oscilací. Dalšími vlivy jsou aktuální velikost hnacího momentu a průjezd vozidla obloukem.

Classification

  • Type

    Vsouhrn - Summary research report

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Number of pages

    26

  • Place of publication

    Praha

  • Publisher/client name

    ČVUT v Praze, Fakulta strojní, Ústav automobilů, spalovacích motorů a kolejových vozidel

  • Version