ANALYSIS OF OCCURRENCE OF TORSION OSCILLATIONS IN WHEELSET DRIVES USED IN MODERN RAILWAY VEHICLES
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00302543" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00302543 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://zdal.uniza.sk/images/zdal/archiv/zdal_2015_02.pdf" target="_blank" >http://zdal.uniza.sk/images/zdal/archiv/zdal_2015_02.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ANALÝZA VÝSKYTU TORZNÍCH KMITŮ V POHONECH MODERNÍCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Original language description
Tato práce vzniká v kontextu výskytu protočení kol na nápravách hnacích dvojkolí moderních lokomotiv. Práce se zabývá myšlenkou výskytu torzních oscilací v pohonu, které mohou vést ke ztrátě pevnosti lisovaných spojů. Tato práce řeší výskyt torzních oscilací v pohonech moderních kolejových vozidel. Cílem práce je popsat způsoby vzniku a průběhu oscilací v závislosti na čase a okolních podmínkách. K řešení problému byl zvolen ryze simulační přístup za pomoci softwaru MATLAB Simulink a Simpack. V rámci analýzy byl vytvořen model hnacího vozidla. Ten zahrnuje mechanickou i elektrickou část vozidla (řízení velikosti momentu). Výstupem modelu jsou časové průběhy torzních oscilací při ztrátě adheze. Výsledky popisují vznik oscilací, jejich rozvin a následné zatlumení. Vše je uvažováno při různých hodnotách součinitele adheze. Na základě naměřených hodnot je možno vyčíst, že různé hodnoty adheze vedou na různé velikosti amplitud torzních oscilací. Dalšími vlivy jsou aktuální velikost hnacího momentu a průjezd vozidla obloukem.
Czech name
ANALÝZA VÝSKYTU TORZNÍCH KMITŮ V POHONECH MODERNÍCH KOLEJOVÝCH VOZIDEL
Czech description
Tato práce vzniká v kontextu výskytu protočení kol na nápravách hnacích dvojkolí moderních lokomotiv. Práce se zabývá myšlenkou výskytu torzních oscilací v pohonu, které mohou vést ke ztrátě pevnosti lisovaných spojů. Tato práce řeší výskyt torzních oscilací v pohonech moderních kolejových vozidel. Cílem práce je popsat způsoby vzniku a průběhu oscilací v závislosti na čase a okolních podmínkách. K řešení problému byl zvolen ryze simulační přístup za pomoci softwaru MATLAB Simulink a Simpack. V rámci analýzy byl vytvořen model hnacího vozidla. Ten zahrnuje mechanickou i elektrickou část vozidla (řízení velikosti momentu). Výstupem modelu jsou časové průběhy torzních oscilací při ztrátě adheze. Výsledky popisují vznik oscilací, jejich rozvin a následné zatlumení. Vše je uvažováno při různých hodnotách součinitele adheze. Na základě naměřených hodnot je možno vyčíst, že různé hodnoty adheze vedou na různé velikosti amplitud torzních oscilací. Dalšími vlivy jsou aktuální velikost hnacího momentu a průjezd vozidla obloukem.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Železničná doprava a logistika
ISSN
1336-7943
e-ISSN
—
Volume of the periodical
11
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
4
Pages from-to
34-37
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—