Gas Engine G432PC with a Scavenged Ignition Prechamber - TE01020020V096 WP02V004
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240104" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240104 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Plynový motor G432PC s vyplachovanou zapalovací předkomůrkou - TE01020020V096 WP02V004
Original language description
Funkční vzorek motoru G432PC s plynem vyplachovanou zapalovací předkomůrkou. Zapalovací předkomůrka o objemu cca 3% kompresního objemu motoru s vlastním přívodem plynného paliva je v okamžiku přeskoku jiskry naplněna obohacenou směsí vzduchu a paliva. Z komůrky přes spojovací otvůrky rychle vystupující hořící směs tvoří ve válci plamenná jádra na více místech současně a v porovnání s klasickým zážehem zapalovací svíčkou zajišťuje rychlejší prohoření chudé směsi v širším poli součinitele přebytku vzduchu. Komůrkový motor je schopen chodu s přebytkem vzduchu v rozsahu 1 < lambda < 2,1. Směs do hlavního spalovacího prostoru je tvořena v sacím potrubí motoru. Motor je v současnosti optimalizován na provoz v nízkém a středním zatížení. Bylo dosaženo snížení spotřeby paliva o 13% oproti motoru s klasickou zapalovací svíčkou při současném snížení emisí NOx na úroveň odstraňující nutnost použití redukčního katalyzátoru.
Czech name
Plynový motor G432PC s vyplachovanou zapalovací předkomůrkou - TE01020020V096 WP02V004
Czech description
Funkční vzorek motoru G432PC s plynem vyplachovanou zapalovací předkomůrkou. Zapalovací předkomůrka o objemu cca 3% kompresního objemu motoru s vlastním přívodem plynného paliva je v okamžiku přeskoku jiskry naplněna obohacenou směsí vzduchu a paliva. Z komůrky přes spojovací otvůrky rychle vystupující hořící směs tvoří ve válci plamenná jádra na více místech současně a v porovnání s klasickým zážehem zapalovací svíčkou zajišťuje rychlejší prohoření chudé směsi v širším poli součinitele přebytku vzduchu. Komůrkový motor je schopen chodu s přebytkem vzduchu v rozsahu 1 < lambda < 2,1. Směs do hlavního spalovacího prostoru je tvořena v sacím potrubí motoru. Motor je v současnosti optimalizován na provoz v nízkém a středním zatížení. Bylo dosaženo snížení spotřeby paliva o 13% oproti motoru s klasickou zapalovací svíčkou při současném snížení emisí NOx na úroveň odstraňující nutnost použití redukčního katalyzátoru.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
JT - Propulsion, engines and fuels
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data specific for result type
Internal product ID
TE01020020V096 WP02V004
Numerical identification
Z15-37
Technical parameters
Plynový motor G432PC s vyplachovanou předkomůrku, vrtání 102 mm, zdvih 120 mm, palivo zemní plyn. Rozsah přebytku vzduchu 1 < lambda< 2.1. Motor dosahuje 13% snížení spotřeby paliva oproti motoru s klasickou zapalovací svíčkou při akceptovatelné úrovni emise NOx pod limitem EURO 6 v surových spalinách.
Economical parameters
cca 100 000,-
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
12000
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence
Licence fee requirement
Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek
Web page
—