All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Gas Engine G432PC with a Scavenged Ignition Prechamber - TE01020020V096 WP02V004

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240104" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240104 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Plynový motor G432PC s vyplachovanou zapalovací předkomůrkou - TE01020020V096 WP02V004

  • Original language description

    Funkční vzorek motoru G432PC s plynem vyplachovanou zapalovací předkomůrkou. Zapalovací předkomůrka o objemu cca 3% kompresního objemu motoru s vlastním přívodem plynného paliva je v okamžiku přeskoku jiskry naplněna obohacenou směsí vzduchu a paliva. Z komůrky přes spojovací otvůrky rychle vystupující hořící směs tvoří ve válci plamenná jádra na více místech současně a v porovnání s klasickým zážehem zapalovací svíčkou zajišťuje rychlejší prohoření chudé směsi v širším poli součinitele přebytku vzduchu. Komůrkový motor je schopen chodu s přebytkem vzduchu v rozsahu 1 < lambda < 2,1. Směs do hlavního spalovacího prostoru je tvořena v sacím potrubí motoru. Motor je v současnosti optimalizován na provoz v nízkém a středním zatížení. Bylo dosaženo snížení spotřeby paliva o 13% oproti motoru s klasickou zapalovací svíčkou při současném snížení emisí NOx na úroveň odstraňující nutnost použití redukčního katalyzátoru.

  • Czech name

    Plynový motor G432PC s vyplachovanou zapalovací předkomůrkou - TE01020020V096 WP02V004

  • Czech description

    Funkční vzorek motoru G432PC s plynem vyplachovanou zapalovací předkomůrkou. Zapalovací předkomůrka o objemu cca 3% kompresního objemu motoru s vlastním přívodem plynného paliva je v okamžiku přeskoku jiskry naplněna obohacenou směsí vzduchu a paliva. Z komůrky přes spojovací otvůrky rychle vystupující hořící směs tvoří ve válci plamenná jádra na více místech současně a v porovnání s klasickým zážehem zapalovací svíčkou zajišťuje rychlejší prohoření chudé směsi v širším poli součinitele přebytku vzduchu. Komůrkový motor je schopen chodu s přebytkem vzduchu v rozsahu 1 < lambda < 2,1. Směs do hlavního spalovacího prostoru je tvořena v sacím potrubí motoru. Motor je v současnosti optimalizován na provoz v nízkém a středním zatížení. Bylo dosaženo snížení spotřeby paliva o 13% oproti motoru s klasickou zapalovací svíčkou při současném snížení emisí NOx na úroveň odstraňující nutnost použití redukčního katalyzátoru.

Classification

  • Type

    G<sub>funk</sub> - Functional sample

  • CEP classification

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    TE01020020V096 WP02V004

  • Numerical identification

    Z15-37

  • Technical parameters

    Plynový motor G432PC s vyplachovanou předkomůrku, vrtání 102 mm, zdvih 120 mm, palivo zemní plyn. Rozsah přebytku vzduchu 1 < lambda< 2.1. Motor dosahuje 13% snížení spotřeby paliva oproti motoru s klasickou zapalovací svíčkou při akceptovatelné úrovni emise NOx pod limitem EURO 6 v surových spalinách.

  • Economical parameters

    cca 100 000,-

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    68407700

  • Owner name

    12000

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    A - K využití výsledku jiným subjektem je vždy nutné nabytí licence

  • Licence fee requirement

    Z - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje v některých případech licenční poplatek

  • Web page