Flexural stiffness of duplex steel weldment and possibilities to its increase
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240588" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240588 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Ohybová tuhost svařenců z duplexové oceli a možnosti jejího zvýšení
Original language description
Zpráva se zabývá numerickou simulací mechanické odezvy svařence z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 na ohybové zatížení. Geometrie svařence vychází z dosavadní konstrukce vyskytující se na na současné standardní řadě elektrobusů firmy SOR. Jedná se o přechod z bočnice do šikmé části navazující na konstrukci střechy. Analyzovaný model svařence je navržen ve tvaru kříže, kde k příčnému nosníku jsou ze dvou stran přivařeny podélníky. Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodého nebo čtyřbodého ohybu. Simulace zatěžování modelu metodou konečných prvků (MKP) je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost konstrukčního uzlu je posuzována prostřednictvím závislosti reakční síla - posuv v místě působícího zátěžného členu. Vyhodnocována je únosnost konstrukce. K základním variantám svařence jsou navržena a analyzována různá provedení výztuh zvyšující ohybovou tuhost a posouvající ztrátu stability profilů v oblasti spojů do vyšších hladin zatížení. Následně jsou vybrána vhodná provedení výztuh pro použití v rámci globální konstrukce elektrobusu. Vlastní použití výztuh a případně další experimentální ověření závisí na možnostech výroby a montáže do globální konstrukce.
Czech name
Ohybová tuhost svařenců z duplexové oceli a možnosti jejího zvýšení
Czech description
Zpráva se zabývá numerickou simulací mechanické odezvy svařence z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 na ohybové zatížení. Geometrie svařence vychází z dosavadní konstrukce vyskytující se na na současné standardní řadě elektrobusů firmy SOR. Jedná se o přechod z bočnice do šikmé části navazující na konstrukci střechy. Analyzovaný model svařence je navržen ve tvaru kříže, kde k příčnému nosníku jsou ze dvou stran přivařeny podélníky. Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodého nebo čtyřbodého ohybu. Simulace zatěžování modelu metodou konečných prvků (MKP) je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost konstrukčního uzlu je posuzována prostřednictvím závislosti reakční síla - posuv v místě působícího zátěžného členu. Vyhodnocována je únosnost konstrukce. K základním variantám svařence jsou navržena a analyzována různá provedení výztuh zvyšující ohybovou tuhost a posouvající ztrátu stability profilů v oblasti spojů do vyšších hladin zatížení. Následně jsou vybrána vhodná provedení výztuh pro použití v rámci globální konstrukce elektrobusu. Vlastní použití výztuh a případně další experimentální ověření závisí na možnostech výroby a montáže do globální konstrukce.
Classification
Type
V<sub>souhrn</sub> - Summary research report
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TH01021172" target="_blank" >TH01021172: Research and development of the unified series of large-capacity electric buses.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Number of pages
53
Place of publication
Praha
Publisher/client name
SOR Libchavy, spol. s r.o.
Version
—