Stiffness numerical calculation of structure made of the material DUPLEX 1.4162
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00215894" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00215894 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Numerický výpočet tuhosti konstrukce z materiálu DUPLEX 1.4162
Original language description
Zpráva se zabývá numerickou simulací zatěžování konstrukčního uzlu dílů zhotovených z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 metodou konečných prvků. Navržený zkušební vzorek svařence profilů pro zkoušku tříbodovým ohybem je segmentem vycházejícím z konstrukce spoje střechy a bočnice autobusu (elektrobusu). Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodového ohybu. Simulace zatěžování modelu je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost vzorku je posuzována prostřednictvím průhybu v místě působícího zatížení. Srovnáním se změřenými hodnotami získanými z odpovídajících experimentů je posouzena míra shody výpočtu s experimentem a následně jsou optimalizovány hodnoty materiálových parametrů použitelných pro výpočet tuhosti v rámci globálního modelu karoserie elektrobusu.
Czech name
Numerický výpočet tuhosti konstrukce z materiálu DUPLEX 1.4162
Czech description
Zpráva se zabývá numerickou simulací zatěžování konstrukčního uzlu dílů zhotovených z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 metodou konečných prvků. Navržený zkušební vzorek svařence profilů pro zkoušku tříbodovým ohybem je segmentem vycházejícím z konstrukce spoje střechy a bočnice autobusu (elektrobusu). Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodového ohybu. Simulace zatěžování modelu je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost vzorku je posuzována prostřednictvím průhybu v místě působícího zatížení. Srovnáním se změřenými hodnotami získanými z odpovídajících experimentů je posouzena míra shody výpočtu s experimentem a následně jsou optimalizovány hodnoty materiálových parametrů použitelných pro výpočet tuhosti v rámci globálního modelu karoserie elektrobusu.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02031296" target="_blank" >TA02031296: Reasearch and Development of a Light Superstructure for Electrobus</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů