All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Stiffness numerical calculation of structure made of the material DUPLEX 1.4162

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F13%3A00215894" target="_blank" >RIV/68407700:21220/13:00215894 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Numerický výpočet tuhosti konstrukce z materiálu DUPLEX 1.4162

  • Original language description

    Zpráva se zabývá numerickou simulací zatěžování konstrukčního uzlu dílů zhotovených z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 metodou konečných prvků. Navržený zkušební vzorek svařence profilů pro zkoušku tříbodovým ohybem je segmentem vycházejícím z konstrukce spoje střechy a bočnice autobusu (elektrobusu). Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodového ohybu. Simulace zatěžování modelu je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost vzorku je posuzována prostřednictvím průhybu v místě působícího zatížení. Srovnáním se změřenými hodnotami získanými z odpovídajících experimentů je posouzena míra shody výpočtu s experimentem a následně jsou optimalizovány hodnoty materiálových parametrů použitelných pro výpočet tuhosti v rámci globálního modelu karoserie elektrobusu.

  • Czech name

    Numerický výpočet tuhosti konstrukce z materiálu DUPLEX 1.4162

  • Czech description

    Zpráva se zabývá numerickou simulací zatěžování konstrukčního uzlu dílů zhotovených z vysokopevnostní duplexové oceli 1.4162 metodou konečných prvků. Navržený zkušební vzorek svařence profilů pro zkoušku tříbodovým ohybem je segmentem vycházejícím z konstrukce spoje střechy a bočnice autobusu (elektrobusu). Uložení a zatížení modelu simuluje podmínky tříbodového ohybu. Simulace zatěžování modelu je provedena v rámci kvazistatických elastoplastických analýz uvažujících geometrické nelinearity. Materiálové charakteristiky jsou určeny z tahových zkoušek na plochých vzorcích. Tuhost vzorku je posuzována prostřednictvím průhybu v místě působícího zatížení. Srovnáním se změřenými hodnotami získanými z odpovídajících experimentů je posouzena míra shody výpočtu s experimentem a následně jsou optimalizovány hodnoty materiálových parametrů použitelných pro výpočet tuhosti v rámci globálního modelu karoserie elektrobusu.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02031296" target="_blank" >TA02031296: Reasearch and Development of a Light Superstructure for Electrobus</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů