Static load calculation of the roof segment EBN11 vehicles
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240642" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240642 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Statický výpočet namáhání střešního segmentu vozidla EBN11
Original language description
Zpráva se zabývá numerickou simulací zkoušky střešního segmentu elektrobusu EBN11. Zkušební segment je tvořen sendvičovou střechou (pěnové jádro, duralové potahy, dále jsou zalepeny duralové podélné nosníky), která je připojena k bočním sloupkům skeletu (duplexová vysokopevnostní ocel). Boční sloupky jsou na opačném konci spojeny ocelovým nosníkem. Ve vybraném místě tohoto nosníku je připojen aktuátor (hydraulický válec), který je na opačném konci připojen do místa přechodu bočního sloupku do střechy. Aktuátor svým působením zmenšuje během zkoušky vzdálenost svých úchytných bodů. Cílem zkoušky je ohybově namáhat střešní díl stanovit jeho tuhost a pevnost. Předběžná numerická simulace této zkoušky slouží ke stanovení závislost posuv - síla aktuátoru pro nastavení parametrů aktuátoru při experimentu. Na základě výsledků experimentu je potom numerický model verifikován a připraven k použití v globálním modelu elektrobusu. Numerické výpočty jsou provedeny metodou konečných prvků.
Czech name
Statický výpočet namáhání střešního segmentu vozidla EBN11
Czech description
Zpráva se zabývá numerickou simulací zkoušky střešního segmentu elektrobusu EBN11. Zkušební segment je tvořen sendvičovou střechou (pěnové jádro, duralové potahy, dále jsou zalepeny duralové podélné nosníky), která je připojena k bočním sloupkům skeletu (duplexová vysokopevnostní ocel). Boční sloupky jsou na opačném konci spojeny ocelovým nosníkem. Ve vybraném místě tohoto nosníku je připojen aktuátor (hydraulický válec), který je na opačném konci připojen do místa přechodu bočního sloupku do střechy. Aktuátor svým působením zmenšuje během zkoušky vzdálenost svých úchytných bodů. Cílem zkoušky je ohybově namáhat střešní díl stanovit jeho tuhost a pevnost. Předběžná numerická simulace této zkoušky slouží ke stanovení závislost posuv - síla aktuátoru pro nastavení parametrů aktuátoru při experimentu. Na základě výsledků experimentu je potom numerický model verifikován a připraven k použití v globálním modelu elektrobusu. Numerické výpočty jsou provedeny metodou konečných prvků.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FR-TI4%2F349" target="_blank" >FR-TI4/349: RESEARCH AND DEVEOPMENT OF A BUS SKELETON FROM UNCONVENTIONAL MATERIALS</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů