All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Static load calculation of the roof segment EBN11 vehicles

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F15%3A00240642" target="_blank" >RIV/68407700:21220/15:00240642 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Statický výpočet namáhání střešního segmentu vozidla EBN11

  • Original language description

    Zpráva se zabývá numerickou simulací zkoušky střešního segmentu elektrobusu EBN11. Zkušební segment je tvořen sendvičovou střechou (pěnové jádro, duralové potahy, dále jsou zalepeny duralové podélné nosníky), která je připojena k bočním sloupkům skeletu (duplexová vysokopevnostní ocel). Boční sloupky jsou na opačném konci spojeny ocelovým nosníkem. Ve vybraném místě tohoto nosníku je připojen aktuátor (hydraulický válec), který je na opačném konci připojen do místa přechodu bočního sloupku do střechy. Aktuátor svým působením zmenšuje během zkoušky vzdálenost svých úchytných bodů. Cílem zkoušky je ohybově namáhat střešní díl stanovit jeho tuhost a pevnost. Předběžná numerická simulace této zkoušky slouží ke stanovení závislost posuv - síla aktuátoru pro nastavení parametrů aktuátoru při experimentu. Na základě výsledků experimentu je potom numerický model verifikován a připraven k použití v globálním modelu elektrobusu. Numerické výpočty jsou provedeny metodou konečných prvků.

  • Czech name

    Statický výpočet namáhání střešního segmentu vozidla EBN11

  • Czech description

    Zpráva se zabývá numerickou simulací zkoušky střešního segmentu elektrobusu EBN11. Zkušební segment je tvořen sendvičovou střechou (pěnové jádro, duralové potahy, dále jsou zalepeny duralové podélné nosníky), která je připojena k bočním sloupkům skeletu (duplexová vysokopevnostní ocel). Boční sloupky jsou na opačném konci spojeny ocelovým nosníkem. Ve vybraném místě tohoto nosníku je připojen aktuátor (hydraulický válec), který je na opačném konci připojen do místa přechodu bočního sloupku do střechy. Aktuátor svým působením zmenšuje během zkoušky vzdálenost svých úchytných bodů. Cílem zkoušky je ohybově namáhat střešní díl stanovit jeho tuhost a pevnost. Předběžná numerická simulace této zkoušky slouží ke stanovení závislost posuv - síla aktuátoru pro nastavení parametrů aktuátoru při experimentu. Na základě výsledků experimentu je potom numerický model verifikován a připraven k použití v globálním modelu elektrobusu. Numerické výpočty jsou provedeny metodou konečných prvků.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    JR - Other machinery industry

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FR-TI4%2F349" target="_blank" >FR-TI4/349: RESEARCH AND DEVEOPMENT OF A BUS SKELETON FROM UNCONVENTIONAL MATERIALS</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů