Composite airduct development – Methodology of vibroacoustics and stress analysis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F16%3A00340717" target="_blank" >RIV/68407700:21220/16:00340717 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Composite airduct development – Methodology of vibroacoustics and stress analysis
Original language description
Předkládaná zpráva shrnuje práce realizované na projektu TE02000032 Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí, WP1 Kompozitní konstrukce, provedené v roce 2016 na pracovišti FS-ČVUT v Praze. V rámci řešeného projektu TE02000032, byly v roce 2016 provedeny dílčí práce v následujících oblastech: A 1.2 Development of methodology of analysis and compliance: V rámci této kapitoly byly provedeny poměrně rozsáhlé verifikační práce MKP modelu pro řešení vibroakustických analýz namáhání materiálu kompozitních vzduchovodů letounu. V práci byly sledovány především následující cíle: 1. Návrh vhodné metodiky výpočtu vibroakustických analýz vzduchovodů letounů pomocí MKP. 2. Stanovení vhodných podmínek buzení akustického prostředí vzduchovodů, které aproximuje akustické buzení vznikající u proudových motorů. 3. Vytvoření MKP modelu vzduchovodu s uvažováním jednoduchého modelu kompozitního materiálu (homogenní model materiálu) a okrajových podmínek, které odpovídají aktuálnímu konstrukčnímu uspořádání draku letounu. 4. Provedení testování vytvořeného MKP modelu a provedení základní citlivostní studie vybraných parametrů vzhledem k dosaženým výsledkům.
Czech name
Composite airduct development – Methodology of vibroacoustics and stress analysis
Czech description
Předkládaná zpráva shrnuje práce realizované na projektu TE02000032 Výzkumné centrum pokročilých leteckých konstrukcí, WP1 Kompozitní konstrukce, provedené v roce 2016 na pracovišti FS-ČVUT v Praze. V rámci řešeného projektu TE02000032, byly v roce 2016 provedeny dílčí práce v následujících oblastech: A 1.2 Development of methodology of analysis and compliance: V rámci této kapitoly byly provedeny poměrně rozsáhlé verifikační práce MKP modelu pro řešení vibroakustických analýz namáhání materiálu kompozitních vzduchovodů letounu. V práci byly sledovány především následující cíle: 1. Návrh vhodné metodiky výpočtu vibroakustických analýz vzduchovodů letounů pomocí MKP. 2. Stanovení vhodných podmínek buzení akustického prostředí vzduchovodů, které aproximuje akustické buzení vznikající u proudových motorů. 3. Vytvoření MKP modelu vzduchovodu s uvažováním jednoduchého modelu kompozitního materiálu (homogenní model materiálu) a okrajových podmínek, které odpovídají aktuálnímu konstrukčnímu uspořádání draku letounu. 4. Provedení testování vytvořeného MKP modelu a provedení základní citlivostní studie vybraných parametrů vzhledem k dosaženým výsledkům.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20302 - Applied mechanics
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TE02000032" target="_blank" >TE02000032: Advanced Aerostructures Research Centre</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů