Determination of the effect of the composition of liquid fuel on the energy and emission parameters of an automotive dual fuel compression ignition engine with pilot injection of liquid fuel
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318446" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318446 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zjišťování vlivu složení kapalného paliva na energetické a emisní parametry automobilového dvoupalivového vznětového přeplňovaného motoru spalujícího zemní plyn zapalovaný vznětem kapalného paliva
Original language description
Předmětem zprávy je popis výsledků zkoušek rozdílných kapalných paliv vhodných pro dvoupalivové vznětové motory, u nichž ve vhodných režimech dochází ke spalování připravené (přibližně homogenní) směsi zemní plynu a vzduchu iniciovaného vznětem kapalného paliva. Takto provozovaný motor bude pro účely této zprávy nadále nazýván zjednodušeně jako dvoupalivový. Posuzován je vliv na základní energetické parametry (Pi a ISHC) a tvorbu emisí včetně emisí částic. Dále byly porovnávány vlastnosti vstřikovače z hlediska jeho zanášení před zahájením měření a po jeho provedení. Testovanými palivy byly referenční motorová nafta z rozvodu laboratoře VTP Roztoky, referenční motorová nafta s 30% HVO a palivo 100% HVO (dále označováno jako HVO30 a HVO100). Pro verifikaci opakovatelnosti měření a odhad vlivu zanášení vstřikovače byl test s referenční naftou z rozvodu laboratoře VTP Roztoky proveden dvakrát a to jako první a jako poslední ze série měření. Celkem tedy byla provedena čtyři měření. Palivo z rozvodu v laboratoři VTP Roztoky je dále označováno jako VTP_MN pro úvodní měření a VTP_MN_r pro závěrečné měření (r jako repetice), přičemž se jedná o shodné palivo ze stejného závozu. Testy probíhaly v laboratoři Centra vozidel udržitelné mobility při ČVUT v Praze, konkrétně na Stanovišti 2 v areálu VTP Roztoky na upraveném výzkumném vznětovém jednoválcovém motoru AVL. Motor je vybaven soudobým vstřikovacím systémem typu common rail a je řízen otevřenou řídicí jednotkou. Zvolený testovací cyklus je založen na třináctibodovém stacionárním testu WHSC.
Czech name
Zjišťování vlivu složení kapalného paliva na energetické a emisní parametry automobilového dvoupalivového vznětového přeplňovaného motoru spalujícího zemní plyn zapalovaný vznětem kapalného paliva
Czech description
Předmětem zprávy je popis výsledků zkoušek rozdílných kapalných paliv vhodných pro dvoupalivové vznětové motory, u nichž ve vhodných režimech dochází ke spalování připravené (přibližně homogenní) směsi zemní plynu a vzduchu iniciovaného vznětem kapalného paliva. Takto provozovaný motor bude pro účely této zprávy nadále nazýván zjednodušeně jako dvoupalivový. Posuzován je vliv na základní energetické parametry (Pi a ISHC) a tvorbu emisí včetně emisí částic. Dále byly porovnávány vlastnosti vstřikovače z hlediska jeho zanášení před zahájením měření a po jeho provedení. Testovanými palivy byly referenční motorová nafta z rozvodu laboratoře VTP Roztoky, referenční motorová nafta s 30% HVO a palivo 100% HVO (dále označováno jako HVO30 a HVO100). Pro verifikaci opakovatelnosti měření a odhad vlivu zanášení vstřikovače byl test s referenční naftou z rozvodu laboratoře VTP Roztoky proveden dvakrát a to jako první a jako poslední ze série měření. Celkem tedy byla provedena čtyři měření. Palivo z rozvodu v laboratoři VTP Roztoky je dále označováno jako VTP_MN pro úvodní měření a VTP_MN_r pro závěrečné měření (r jako repetice), přičemž se jedná o shodné palivo ze stejného závozu. Testy probíhaly v laboratoři Centra vozidel udržitelné mobility při ČVUT v Praze, konkrétně na Stanovišti 2 v areálu VTP Roztoky na upraveném výzkumném vznětovém jednoválcovém motoru AVL. Motor je vybaven soudobým vstřikovacím systémem typu common rail a je řízen otevřenou řídicí jednotkou. Zvolený testovací cyklus je založen na třináctibodovém stacionárním testu WHSC.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů