All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Determination of the effect of the composition of liquid fuel on the energy and emission parameters of an automotive dual fuel compression ignition engine with pilot injection of liquid fuel

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F17%3A00318446" target="_blank" >RIV/68407700:21220/17:00318446 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zjišťování vlivu složení kapalného paliva na energetické a emisní parametry automobilového dvoupalivového vznětového přeplňovaného motoru spalujícího zemní plyn zapalovaný vznětem kapalného paliva

  • Original language description

    Předmětem zprávy je popis výsledků zkoušek rozdílných kapalných paliv vhodných pro dvoupalivové vznětové motory, u nichž ve vhodných režimech dochází ke spalování připravené (přibližně homogenní) směsi zemní plynu a vzduchu iniciovaného vznětem kapalného paliva. Takto provozovaný motor bude pro účely této zprávy nadále nazýván zjednodušeně jako dvoupalivový. Posuzován je vliv na základní energetické parametry (Pi a ISHC) a tvorbu emisí včetně emisí částic. Dále byly porovnávány vlastnosti vstřikovače z hlediska jeho zanášení před zahájením měření a po jeho provedení. Testovanými palivy byly referenční motorová nafta z rozvodu laboratoře VTP Roztoky, referenční motorová nafta s 30% HVO a palivo 100% HVO (dále označováno jako HVO30 a HVO100). Pro verifikaci opakovatelnosti měření a odhad vlivu zanášení vstřikovače byl test s referenční naftou z rozvodu laboratoře VTP Roztoky proveden dvakrát a to jako první a jako poslední ze série měření. Celkem tedy byla provedena čtyři měření. Palivo z rozvodu v laboratoři VTP Roztoky je dále označováno jako VTP_MN pro úvodní měření a VTP_MN_r pro závěrečné měření (r jako repetice), přičemž se jedná o shodné palivo ze stejného závozu. Testy probíhaly v laboratoři Centra vozidel udržitelné mobility při ČVUT v Praze, konkrétně na Stanovišti 2 v areálu VTP Roztoky na upraveném výzkumném vznětovém jednoválcovém motoru AVL. Motor je vybaven soudobým vstřikovacím systémem typu common rail a je řízen otevřenou řídicí jednotkou. Zvolený testovací cyklus je založen na třináctibodovém stacionárním testu WHSC.

  • Czech name

    Zjišťování vlivu složení kapalného paliva na energetické a emisní parametry automobilového dvoupalivového vznětového přeplňovaného motoru spalujícího zemní plyn zapalovaný vznětem kapalného paliva

  • Czech description

    Předmětem zprávy je popis výsledků zkoušek rozdílných kapalných paliv vhodných pro dvoupalivové vznětové motory, u nichž ve vhodných režimech dochází ke spalování připravené (přibližně homogenní) směsi zemní plynu a vzduchu iniciovaného vznětem kapalného paliva. Takto provozovaný motor bude pro účely této zprávy nadále nazýván zjednodušeně jako dvoupalivový. Posuzován je vliv na základní energetické parametry (Pi a ISHC) a tvorbu emisí včetně emisí částic. Dále byly porovnávány vlastnosti vstřikovače z hlediska jeho zanášení před zahájením měření a po jeho provedení. Testovanými palivy byly referenční motorová nafta z rozvodu laboratoře VTP Roztoky, referenční motorová nafta s 30% HVO a palivo 100% HVO (dále označováno jako HVO30 a HVO100). Pro verifikaci opakovatelnosti měření a odhad vlivu zanášení vstřikovače byl test s referenční naftou z rozvodu laboratoře VTP Roztoky proveden dvakrát a to jako první a jako poslední ze série měření. Celkem tedy byla provedena čtyři měření. Palivo z rozvodu v laboratoři VTP Roztoky je dále označováno jako VTP_MN pro úvodní měření a VTP_MN_r pro závěrečné měření (r jako repetice), přičemž se jedná o shodné palivo ze stejného závozu. Testy probíhaly v laboratoři Centra vozidel udržitelné mobility při ČVUT v Praze, konkrétně na Stanovišti 2 v areálu VTP Roztoky na upraveném výzkumném vznětovém jednoválcovém motoru AVL. Motor je vybaven soudobým vstřikovacím systémem typu common rail a je řízen otevřenou řídicí jednotkou. Zvolený testovací cyklus je založen na třináctibodovém stacionárním testu WHSC.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20301 - Mechanical engineering

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů