All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Emissions from inland vessels at the Smichov lock in Prague, Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F18%3A00332284" target="_blank" >RIV/68407700:21220/18:00332284 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Emise z lodní dopravy v oblasti Plavební komory Smíchov

  • Original language description

    Na základě měření koncentrací částic a plynných znečišťujících látek byly stanoveny emisní faktory, vyjádřené na kg paliva, lodí projíždějících Plavební komorou Smíchov. Zjištěné emise částic a oxidů dusíku poukázaly na to, že mezi motory jsou podstatné rozdíly co do stáří i technického stavu. Mnohé motory viditelně kouří, což je zjevnou známkou neuspokojivého technického stavu. Rovněž byla vyhodnocena měření částic prováděná Ústavem chemických procesů. Lze očekávat, že v oblasti plavební komory je zhoršená kvalita ovzduší, obdobně jako podél horších případů frekventovaných silnic. Relativně velmi vysoké koncentrace částic (počet částic v cm3 vzduchu) byly zaznamenány ve velíně plavební komory a rovněž v blízkosti přístaviště lodí. Technologické řešení alespoň podstatné části problému je známo, a alespoň někteří provozovatelé mají snahu problém řešit. Některé lodě již byly, z vlastního podnětu a na vlastní náklady provozovatelů, vybaveny novými motory s podstatně nižší spotřebou paliva i emisemi. Lze očekávat, že velmi podstatného snížení emisí lze dosáhnout v první řadě zlepšením technického stavu (opravy, pečlivá údržba). Dalšího podstatného snížení emisí lze dosáhnout buď náhradou motorů za novější s nižšími emisemi, nebo dodatečnou montáží filtrů částic. (Lze uvažovat o výjimce pro dobové motory plavidel historické hodnoty.) Pro ověření technického stavu je třeba provádět průběžné/pravidelné technické/emisní kontroly. Emisní kontroly nejsou prováděny a pravděpodobně ani nejsou vyžadovány legislativou.

  • Czech name

    Emise z lodní dopravy v oblasti Plavební komory Smíchov

  • Czech description

    Na základě měření koncentrací částic a plynných znečišťujících látek byly stanoveny emisní faktory, vyjádřené na kg paliva, lodí projíždějících Plavební komorou Smíchov. Zjištěné emise částic a oxidů dusíku poukázaly na to, že mezi motory jsou podstatné rozdíly co do stáří i technického stavu. Mnohé motory viditelně kouří, což je zjevnou známkou neuspokojivého technického stavu. Rovněž byla vyhodnocena měření částic prováděná Ústavem chemických procesů. Lze očekávat, že v oblasti plavební komory je zhoršená kvalita ovzduší, obdobně jako podél horších případů frekventovaných silnic. Relativně velmi vysoké koncentrace částic (počet částic v cm3 vzduchu) byly zaznamenány ve velíně plavební komory a rovněž v blízkosti přístaviště lodí. Technologické řešení alespoň podstatné části problému je známo, a alespoň někteří provozovatelé mají snahu problém řešit. Některé lodě již byly, z vlastního podnětu a na vlastní náklady provozovatelů, vybaveny novými motory s podstatně nižší spotřebou paliva i emisemi. Lze očekávat, že velmi podstatného snížení emisí lze dosáhnout v první řadě zlepšením technického stavu (opravy, pečlivá údržba). Dalšího podstatného snížení emisí lze dosáhnout buď náhradou motorů za novější s nižšími emisemi, nebo dodatečnou montáží filtrů částic. (Lze uvažovat o výjimce pro dobové motory plavidel historické hodnoty.) Pro ověření technického stavu je třeba provádět průběžné/pravidelné technické/emisní kontroly. Emisní kontroly nejsou prováděny a pravděpodobně ani nejsou vyžadovány legislativou.

Classification

  • Type

    V<sub>souhrn</sub> - Summary research report

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10509 - Meteorology and atmospheric sciences

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Development of Vehicle Centre of Sustainable Mobility</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Number of pages

    22

  • Place of publication

  • Publisher/client name

    MČ Praha 5

  • Version