All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Analysis of composite console for airplane fuselage

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00331122" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00331122 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://stc.fs.cvut.cz/pdf19/9507.pdf?_=1553549878" target="_blank" >http://stc.fs.cvut.cz/pdf19/9507.pdf?_=1553549878</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Analýza kompozitové konzole pro leteckou konstrukci

  • Original language description

    V leteckých konstrukcích se s výhodou využívá lehkých materiálu, ke kterým patří titan, kompozity, či hliníkové slitiny jako například dural. Hlavním rozdílem oproti homogennímu materiálu, který je nahrazen kompozitovým, je složitost výpočtu pevnosti a tuhosti daného dílu. Kompozitové materiály mají obecně vyšší potenciál, ale v důsledku složitějších výpočtů a komplexnější znalosti o zatížení je jejich aplikace pracnější. Daná součást spojuje kýlový nosník s žebry pomocí předepjatých šroubů. Konzole z kompozitu nahrazuje titanovou variantu hlavně z důvodu snížení ceny a hmotnosti. Nabízejí se dvě varianty, a to jedna se shodným profilem a druhá s rozdílným. Oba profily jsou z C/PPS, tedy z kompozitu s uhlíkovými vlákny a polyfenylsulfidovou matricí. Všechny výpočty byly realizovány v softwaru Abaqus.

  • Czech name

    Analýza kompozitové konzole pro leteckou konstrukci

  • Czech description

    V leteckých konstrukcích se s výhodou využívá lehkých materiálu, ke kterým patří titan, kompozity, či hliníkové slitiny jako například dural. Hlavním rozdílem oproti homogennímu materiálu, který je nahrazen kompozitovým, je složitost výpočtu pevnosti a tuhosti daného dílu. Kompozitové materiály mají obecně vyšší potenciál, ale v důsledku složitějších výpočtů a komplexnější znalosti o zatížení je jejich aplikace pracnější. Daná součást spojuje kýlový nosník s žebry pomocí předepjatých šroubů. Konzole z kompozitu nahrazuje titanovou variantu hlavně z důvodu snížení ceny a hmotnosti. Nabízejí se dvě varianty, a to jedna se shodným profilem a druhá s rozdílným. Oba profily jsou z C/PPS, tedy z kompozitu s uhlíkovými vlákny a polyfenylsulfidovou matricí. Všechny výpočty byly realizovány v softwaru Abaqus.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20302 - Applied mechanics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/FV30033" target="_blank" >FV30033: Design and manufacturing process development of primary aircraft parts of advanced shapes of reinforced thermoplastics</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů