Dual Fuel Engine Control System
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F19%3A00332259" target="_blank" >RIV/68407700:21220/19:00332259 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Řídicí systém vícepalivového motoru
Original language description
Řídicí systém pro vícepalivový vznětový experimentální motor, sestávající z elektronické řídicí jednotky motoru, snímačů a aktuátorů. Systém zajišťuje ovládání tlaku v tlakovém zásobníku kapalného paliva a nezávislé, zpětnovazební nebo ruční řízení časování vstřikování, počtu výstřiků a dávky kapalného a plynného paliva. Dodávka plynného paliva vstřikovaného formou středotlaké injektáže do sacího potrubí motoru může být řízena zpětnovazebně na základě signálu z lambda sondy ve výfukovém potrubí. Systém zohledňuje fiktivní celkovou účinnost turbodmychadla a v závislosti na tlaku v sacím potrubí, teplotě a složení spalin dopočítává a umožňuje korekci výfukového protitlaku pro dosažení žádané účinnosti turbodmychadla. Tím lze již na jednoválcovém motoru emulovat okrajové podmínky plnorozměrového motoru s výfukovým turbodmychadlem a případně také emulovat tlakovou ztrátu systému pro dodatečnou úpravu spalin.
Czech name
Řídicí systém vícepalivového motoru
Czech description
Řídicí systém pro vícepalivový vznětový experimentální motor, sestávající z elektronické řídicí jednotky motoru, snímačů a aktuátorů. Systém zajišťuje ovládání tlaku v tlakovém zásobníku kapalného paliva a nezávislé, zpětnovazební nebo ruční řízení časování vstřikování, počtu výstřiků a dávky kapalného a plynného paliva. Dodávka plynného paliva vstřikovaného formou středotlaké injektáže do sacího potrubí motoru může být řízena zpětnovazebně na základě signálu z lambda sondy ve výfukovém potrubí. Systém zohledňuje fiktivní celkovou účinnost turbodmychadla a v závislosti na tlaku v sacím potrubí, teplotě a složení spalin dopočítává a umožňuje korekci výfukového protitlaku pro dosažení žádané účinnosti turbodmychadla. Tím lze již na jednoválcovém motoru emulovat okrajové podmínky plnorozměrového motoru s výfukovým turbodmychadlem a případně také emulovat tlakovou ztrátu systému pro dodatečnou úpravu spalin.
Classification
Type
G<sub>funk</sub> - Functional sample
CEP classification
—
OECD FORD branch
20301 - Mechanical engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/LO1311" target="_blank" >LO1311: Development of Vehicle Centre of Sustainable Mobility</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
DF ECU v2019
Numerical identification
2019-xx
Technical parameters
Možnost nezávislého řízení vstřikované dávky kapalného a plynného paliva v libovolném poměru mezi 0% až do 98% energetického podílu plynného paliva v celkové přívodu energie v palivu. Řízení až tří dávek kapalného paliva na pracovní cyklus s nastavitelným časováním a velikostí každé dávky. Jedna dávka plynného paliva v rozsahu časování od -360° do 0° natočení klikového hřídele před horní úvratí uzavřeného pracovního cyklu. Výsledek využívá pouze příjemce pro výzkum.
Economical parameters
Podobný systém v provedení "rapid prototyping" by se na trhu dal zakoupit za cca 1 milión Kč.
Application category by cost
—
Owner IČO
68407700
Owner name
centrum vozidel udržitelné mobility Josefa Božka
Owner country
CZ - CZECH REPUBLIC
Usage type
V - Výsledek je využíván vlastníkem
Licence fee requirement
A - Poskytovatel licence na výsledek požaduje licenční poplatek
Web page
—