Determination of static performance parameters of the propulsion system - Rv03+OCHv02
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21220%2F20%3A00346630" target="_blank" >RIV/68407700:21220/20:00346630 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Určení statických výkonových parametrů propulzního systému - Rv03+OCHv02
Original language description
Zpráva se zabývá statickými zkouškami demonstrátoru nové pohonné jednotky pro kategorii ultralehkých a malých sportovních letadel. Konkrétně práce obsahuje výsledky měření ventilátorového pohonu s variantou lopatkování Rv03 a především novým výstupním kanálem verze OCHv02. Výše zmíněné části byly vyvíjeny za podpory projektu FV-40263. Jako pohonný agregát byl použit motor Rotax 260 HP (letoun UL-39 Albi II.), vyvíjený elektromotor v rámci projektu nebyl k dispozici. Charakteristiky jsou porovnány s předchozími varianty (Rv01 a Rv02, obě s výstupním kanálem nově označeným jako OCHv01) vyvíjenými v rámci projektu TA04031817 s názvem „Zvýšení účinnosti ventilátorového pohonu malého letounu“ a projektu FV10569 "Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu" Účelem těchto zkoušek bylo ověření funkčnosti pohonu, postupu měření a porovnání získaných výsledků propulzního systému mezi sebou. Realizované experimenty byly zaměřeny přede vším k určení využitelného tahu pohonné jednotky, její závislosti na otáčkách ventilátoru (popřípadě) motoru.
Czech name
Určení statických výkonových parametrů propulzního systému - Rv03+OCHv02
Czech description
Zpráva se zabývá statickými zkouškami demonstrátoru nové pohonné jednotky pro kategorii ultralehkých a malých sportovních letadel. Konkrétně práce obsahuje výsledky měření ventilátorového pohonu s variantou lopatkování Rv03 a především novým výstupním kanálem verze OCHv02. Výše zmíněné části byly vyvíjeny za podpory projektu FV-40263. Jako pohonný agregát byl použit motor Rotax 260 HP (letoun UL-39 Albi II.), vyvíjený elektromotor v rámci projektu nebyl k dispozici. Charakteristiky jsou porovnány s předchozími varianty (Rv01 a Rv02, obě s výstupním kanálem nově označeným jako OCHv01) vyvíjenými v rámci projektu TA04031817 s názvem „Zvýšení účinnosti ventilátorového pohonu malého letounu“ a projektu FV10569 "Inovace nekonvenčního ultralehkého celokompozitového letounu" Účelem těchto zkoušek bylo ověření funkčnosti pohonu, postupu měření a porovnání získaných výsledků propulzního systému mezi sebou. Realizované experimenty byly zaměřeny přede vším k určení využitelného tahu pohonné jednotky, její závislosti na otáčkách ventilátoru (popřípadě) motoru.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
20304 - Aerospace engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/FV40263" target="_blank" >FV40263: Development of high power propulsion unit of electric ducted fans with application in aircraft industry</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů